Chcesz zarabiać na swojej działalności online? Poznaj 4 narzędzia, które umożliwiają efektywną współpracę w programach partnerskich

_ban_affiliation

Afiliacja i udział w programach partnerskich są doskonałym sposobem monetyzacji aktywności w internecie, dlatego też grono jej fanów stale rośnie. W związku z tym pojawia się pytanie – w jaki sposób można reklamować produkty reklamodawcy, aby przyniosło to oczekiwany skutek? Sieci afiliacyjne udostępniają wydawcom kilka skutecznych narzędzi. Oto one.

  • Link partnerski – najszybsza, najprostsza i najbardziej popularna metoda polecania produktów! Jest to unikalny adres URL, który tworzy się w systemie sieci afiliacyjnej. Jego celem jest przekierowanie użytkownika do określonego miejsca: na stronę reklamodawcy, kategorię produktową bądź też do konkretnego produktu. Link partnerski można podpiąć pod dowolny tekst, grafikę czy logo (o wszystkich możliwościach zastosowania linka partnerskiego dowiesz się tutaj) i umieścić tak naprawdę wszędzie. Linki partnerskie często wykorzystywane są we wpisach blogowych, w których ich twórcy, opisując dany produkt, od razu wskazują użytkownikom miejsce, w którym może je nabyć. Jeżeli klient skorzysta z udostępnionego mu linka, bloger otrzyma prowizję za jego zakupy.
  • Baner – to kreacja graficzna, którą blogerzy czy właściciele serwisów umieszczają na swoich stronach, aby dzięki niej promować wybrane oferty. Każdemu banerowi przypisuje się link przekierowujący do odpowiedniej podstrony w serwisie reklamodawcy, aby użytkownik mógł bezpośrednio trafić do umieszczonej na banerze oferty. Baner nie jest narzędziem łatwym do ukrycia (w przeciwieństwie do linku partnerskiego), dlatego należy świadomie wybierać te kreacje, które estetyką wpisują się w styl platformy wydawcy i zachęcą potencjalnego klienta do skorzystania z  reklamowanego produktu bądź usługi.
  • Widżety produktowe – stały się najlepszyą alternatywą dla banerów. Widżet to graficzny nośniki informacji, przedstawiający wybrane produkty, zazwyczaj z ich nazwą i ceną. Po kliknięciu w wybrany produkt, użytkownik jest przekierowywany na stronę produktu w serwisie reklamodawcy. W przeciwnieństwie do baneru, jego styl może być modyfikowany graficznie przez wydawcę. Widżety są najchętniej wykorzystywane przez blogerów i serwisy tematyczne, ponieważ pozwalają im zareklamować jednocześnie kilka produktów, nawet różnych reklamodawców, a także zwiększyć atrakcyjność wizualną swojej strony.
  • Plik XML – jest to internetowydokument, w którym sklepy internetowe umieszczają cały asortyment swojego sklepu, wraz ze zdjeciami produktów, ich cenami i konkretną specyfikacją. Jest to narzędzie przeznaczone dla bardziej zaawansowanych serwisów internetowych i najczęściej wykorzystywane przez wyszukiwarki i porównywarki produktów. Pliki xml są codziennie, automatycznie aktualizowane, dzięki czemu klienci na stronach wydawców mają dostęp do aktualnej oferty sklepów internetowych.

To tylko podstawowe narzędzia umożliwiające współpracę w programach partnerskich. Aby poznać pełen wahlarz mozliwości, warto zarejestrować się w sieci afiliacyjnej i, z poziomu wydawcy, dowolnie testować możliwości współpracy. W webePartners, oprócz powyższych narzędzi, wydawcy mają jeszcze do wyboru: rotator banerów, kampanie, kody rabatowe, okazje dnia, katalog produktów oraz rankingi produktów.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>