Zanim wybierzesz na rynek swój zwycięski przepis na sok, odrób swoją pracę domową, aby upewnić się, że to przedsięwzięcie zakończy się sukcesem.
Lokalne rynki stały się czymś więcej niż tylko przystankiem, gdzie mogą udać się osoby mające ochotę na świeżą żywność: są wydarzeniami społecznościowymi, które przyjmują mieszkańców i zachęcają ich do pozostania. Daje to większą szansę na sprzedaż produktów o wartości dodanej, zwłaszcza gotowych do spożycia soków wyprodukowanych z wysokiej jakości produktów lokalnych, które kupujący znają i uwielbiają.
Wraz ze wzrostem popularności świeżych soków (o czym można się przekonać patrząc jaką popularnością cieszą się wyciskarki: http://ranking-wyciskarek-wolnoobrotowych.pl/), rolnicy mogą czerpać zyski z tego trendu. Wiele z nich wykracza poza marketing owoców i warzyw – chcąc pochwalić się właśnie domowym sokiem. Chociaż wyciskanie soku może wydawać się proste, przed wejściem na ten potencjalnie rentowny rynek musisz wiedzieć wiele rzeczy. Najpierw wykonaj swoje badania, a zwiększysz umiejętność tworzenia produktu, któremu Twoi klienci nie będą mogli się oprzeć.
1. Lokalne prawa i wytyczne
W przypadku większości państw soki są zaliczane do kategorii produktów przetworzonych lub o wartości dodanej. W rezultacie sprzedaż soków będzie wymagać niezbędnych zezwoleń, zgodnie z ustaleniami Państwa i departamentu zdrowia.
Jeśli chcesz zrobić sok na miejscu, może być wymagane tymczasowe zezwolenie na prowadzenie gospodarstwa. Jeśli planujesz przynieść gotowy sok na rynek, najprawdopodobniej będzie on produkowany w certyfikowanej kuchni komercyjnej, chyba że działasz zgodnie z prawem żywnościowym Twojego kraju. Jeśli twój sok nie jest pasteryzowany, możesz potrzebować specjalnego oznakowania, aby poinformować o tym kupujących. Niektóre państwa nadal nie zezwalają na sprzedaż surowego soku. Zasady każdego stanu różnią się, więc upewnij się, że dokładnie zbadałeś sprawę, spełniłeś wszystkie wymagania i uzyskałeś niezbędne zezwolenia na sprzedaż soku.
2. Popyt lokalny
Przed podjęciem kroków w celu uzyskania pozwolenia lub skonfigurowania procesu wyciskania, należy zidentyfikować popyt rynkowy i potencjalnych klientów. Może to być tak proste, jak nawiązanie kontaktu z klientami i poznanie ich preferencji i praktyk zakupowych. Twój menedżer rynku może również dysponować danymi i statystykami na podstawie ankiet przeprowadzonych na Twoim lokalnym rynku.
Będziesz chciał określić, w jaki sposób klienci planują zakupić sok. Czy będą kupować sok do picia na rynku, czy też klienci szukają butelek do zabrania do domu? Zrozumienie, w jaki sposób Twój sok zostanie skonsumowany, pomoże ci określić właściwą objętość, a także rodzaj opakowania, np. szklane butelki do zwrotu lub nadający się do recyklingu plastik. Wykorzystaj wszystkie zebrane informacje, aby stworzyć swoją strategię produkcyjną i marketingową.
3. Ulubione kombinacje smaków
Różnorodne owoce i warzywa są dobrymi kandydatami do soków i możliwe jest, że możesz wprowadzić nowe opcje, których wcześniej konsumenci nie rozważali. Podczas gdy wciąż istnieje zapotrzebowanie na soki owocowe, soki warzywne i zielone to odmiany, które przyciągają klientów dbających o zdrowie.
Chciałabym kupić dobry filtr do wody i obecnie jestem na etapie poszukiwań. Na https://prostozkranu.pl/177-filtry-dzbankowe jest spora oferta filtrów dzbankowych i myślę, że być może jest to właśnie to, czego szukam. Jak kupować filtry do wody? Czym kierować się przy zakupie i na co zwracać uwagę? Do tej pory piłam wyłącznie wodę mineralną, ale w mojej rodzinie schodzi jej tyle, że wydaje mi się, że filtr będzie lepszą i przy okazji tańszą inwestycją.