Jak płacić niższy podatek dochodowy?

Small costs can add up to become a big bombshell for small businesses  EliteBusinessMagazine.co.uk_c36af326109cc09850e7d2220d42c9e7

Jak można zaoszczędzić płacąc niższy podatek?

Prowadzisz własną firmę i borykasz się z problemem zbyt dużych kosztów? Nie jesteś sam. Wiele osób prowadzących własną działalność gospodarczą ponosi zbyt duże koszty w stosunku do osiąganych przychodów. Jednak jest na to sposób. Kryje się on pod nazwą podatku dochodowego. Zapewne jesteś ciekaw o co dokładnie chodzi? Poświęć zatem chwilę i przeczytaj poniższy artykuł.

Wszystkim znany podatek dochodowy

Podatek dochodowy to oczywiście obowiązkowe świadczenie pieniężne osoby fizycznej lub prawnej na rzecz państwa. Zależy ono od dochodu i wykorzystywanych odliczeń. Podatek dochodowy płacimy nie tylko my, prowadzący działalność gospodarczą ale również osoby zatrudnione na etat. Jeżeli rozliczamy się na zasadach ogólnych, tak jak większość przedsiębiorców, to podatek wyliczany jest jako procent podstawy opodatkowania. Co to oznacza? Im niższa podstawa, tym płacimy niższy podatek. Jednak nie zawsze tak to wygląda. Najlepiej jest, kiedy ponosimy zarówno wysokie jak i niskie koszty z prowadzenia działalności. Co to oznacza? Mianowicie równowagę między niskimi i wysokimi kosztami.

Zakup na rzecz firmy wliczany w koszty

Kiedy planujemy zakup czegokolwiek, co ma nam posłużyć podczas prowadzenia działalności, zastanówmy się czy daną rzecz da się wliczyć w koszty. Jeśli tak, jak najbardziej możemy bez obaw dokonać zakupu. Jeśli natomiast czegoś nie da się wliczyć w koszty, warto zastanowić się czy dana rzecz jest nam niezbędna. Jeśli tak, może warto poszukać zamiennika, który łatwo wliczymy w nasze koszty. Kiedy nie znajdujemy pomysłu na zamiennik możemy odłożyć zakup w czasie. Pamiętajmy także, że koszty uzyskania przychodu to niezbędny wydatek, który służy do osiągnięcia przychodu lub zabezpieczenia naszej działalności. Tutaj nasuwa się pytanie, co możemy wliczyć w koszty? Poniżej znajdziesz przykłady typowych i niestandardowych wydatków, które możesz wliczyć w koszty prowadzenia działalności.

Typowe koszty osób prowadzących własne firmy

Do standardowych kosztów, które można wliczyć w prowadzenie własnej działalności gospodarczej należą koszty wynajmu biura czy lokalu, jego wyposażenie, koszty transportu. Pierwsze z wymienionych można rozliczać w 100 %. Jeśli na przykład prowadzimy przedsiębiorstwo transportowe możemy rozliczyć się z zakupionych samochodów i paliwa. Należy pamiętać, że podczas rozliczania się z paliwa nie odliczymy podatku VAT, a przy zakupie samochodu maksymalnie odliczymy 60 % VAT-u. Również w koszty można wliczyć naprawy i serwis wynikający z eksploatacji pojazdu. Do prowadzenia działalności, podczas kontaktu z klientami czy reklamy naszych usług niezbędny jest telefon komórkowy i Internet. Zakup telefonu, opłaty za abonament oraz zakup sprzętu komputerowego możemy jak najbardziej wliczyć w koszty firmy. Podobnie jak abonament komórkowy, opłaty za Internet czy zakup domeny także wliczymy w koszty działalności.

Powyższe koszty są najbardziej popularne wśród ponoszonych wydatków każdej firmy. Jednak jest jeszcze wiele wydatków, o których nawet nie pomyślelibyśmy, że można je wliczyć w koszty. Poniżej przedstawiamy Ci kilka z nich.

Nawet nie pomyślałeś o wliczeniu tych rzeczy w koszty

Wśród kosztów typowych zostały wymienione te na zakup samochodu. Jednak niekoniecznie musimy kupować samochód, żeby wliczyć go w koszta. Jeśli swoje biuro posiadamy w innym miejscu niż nasz adres zamieszkania możemy kupić rower. Wówczas to on posłuży nam do dotarcia na miejsce naszej pracy. Wtedy jak najbardziej można jego zakup wliczyć w koszty prowadzonej działalności. Jeśli prowadzimy działalność gospodarczą nie tylko na terenie naszego kraju ale zawieramy umowy z zagranicznymi kontrahentami, warto pomyśleć o wliczeniu w koszty podróży służbowej. Koszty biletu lotniczego czy paliwa, nocleg w hotelu, wyżywienie- to wszystko możemy wliczyć w koszty naszej firmy. Często chcemy także zachęcić do skorzystania z naszych usług bądź kupna naszych produktów poprzez dekoracje. Możemy powiesić plakat o powiązanej tematyce z naszą branżą. Możemy również zakupić i wliczyć w koszta niedrogie ozdoby, które przyciągną wzrok i uwagę potencjalnych klientów. Dekoracje nie tylko wliczymy w koszta ale przede wszystkim będziemy czerpać z nich korzyści poprzez zwrócenie uwagi klientów.

A może tak zakup zegarka?

Rower, podróże służbowe, dekoracje- to wszystko możemy wliczyć w koszty firmy. Prócz wymienionych wydatków okazuje się, że możemy w koszty wliczyć także zakup innych przedmiotów. Jednym z nich może być zegarek. Wystarczy udowodnić, że zakup zegarka przyczyni się do uzyskania przychodu w naszej firmie. Podobnie jest ze wszystkimi innymi zakupionymi przedmiotami.

Przykładowy zegarek, który można wciągnąć w koszty:


citizen eco-drive AT8019-02W

Decydując się na zakup nowych urządzeń, przedmiotów czy usług warto zastanowić się czy będzie można je wliczyć w koszty działalności. Dzięki temu obniżymy podatek dochodowy naszej firmy.

Zdjęcie zegarka pobrano ze strony:  http://www.zegarek.net/zegarki/meskie/index.html

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>