Aby strona znajdowała się wysoko w wynikach wyszukiwania, musi być odpowiednio wypozycjonowana. Wystarczy jednak chwila nieuwagi i drobny błąd, aby cała zaplanowana strategia legła w gruzach. Postanowiliśmy zasięgnąć informacji od eksperta, który wyjaśni jakiego rodzaju pomyłki zwykle zdarzają się w tym procesie. Janusz Kicz, prezes GrupyMAK, czyli jednego z największych graczy na polskim rynku pozycjonerskim, odpowie w naszej rozmowie na najczęściej zadawane pytania.
- Dzień dobry. Panie Januszu, pozycjonowanie wymaga ogromnego nakładu czasu i pełnego zaangażowania. W którym momencie prac najwięcej osób popełnia błędy?
Dzień dobry. Z przykrością muszę stwierdzić, że błędy zdarzają się już na samym początku. Jeżeli prace zostaną niewłaściwie rozłożone, a plan działania nie będzie dopasowany do rzeczywistych celów zleceniodawcy, nie będziemy mogli mówić o dobrym pozycjonowaniu. Jest to bardzo specyficzna czynność, której efekty możemy obserwować na bieżąco. W miarę kolejnych etapów prac będziemy widzieć, jak strona idzie do góry w rankingach. Jeżeli w pewnym momencie zauważymy zastój, nie będzie to oznaczać nic innego, jak popełnienie błędu gdzieś po drodze. Na szczęście można to szybko wychwycić i poprawić.
- W tej chwili jest Pan jednym z najlepszych pozycjonerów w tym kraju. Czy na początku drogi zawodowej Panu również zdarzały się pomyłki?
Oczywiście, że tak. Każdy człowiek uczy się na błędach. Kiedy uruchamiałem GrupęMAK, rynek pozycjonerski w Polsce dopiero raczkował. Nie było wówczas na ten temat żadnych artykułów, poradników czy filmików w Internecie. Uczyliśmy się od podstaw.
- Jakie błędy są najczęściej popełniane przez pozycjonerów?
Zauważam kilka rodzajów błędów. Karygodne jest dla mnie kopiowanie zawartości z innych stron. Nie rozumiem jak można kopiować teksty słowo w słowo. Przecież wystarczy wrzucić z tego jedno zdanie do wyszukiwarki, żeby zobaczyć skąd pochodzi oryginał, nie mówiąc już o tym, że mamy do czynienia z plagiatem.
Druga sprawa to przesadzona ilość słów kluczowych. Artykuły z wciąż powtarzającymi się tymi samymi frazami czyta się po prostu fatalnie, są one nienaturalne, a roboty Google nawet ich nie wychwycą, przez co będą one dużo słabiej pozycjonowane. Spory problem jest też z wymianami linków. Jest to nadal skuteczne rozwiązanie, ale trzeba do tego podejść umiejętnie. Musi się to odbywać na stronach o podobnym profilu i tematyce do naszej witryny. Również tutaj nie możemy robić tego w nadmiernej ilości.
W przeciwnym razie nie tylko nie wpłynie to w żaden sposób na pozycjonowanie, ale może nawet doprowadzić do zablokowania naszej strony w wyszukiwarkach. Inne drobne błędy to np. zły system zarządzania treścią czy zbyt duża liczba grafik i materiałów wideo, które mogą spowolnić uruchamianie się witryny. To może odstraszyć internautów, a przecież chodzi nam o zwiększenie ruchu.
- Bardzo dziękuję za rozmowę i dokładne wyjaśnienie problemu.
Cała przyjemność po mojej stronie.
Interesuje Cię pozycjonowanie stron? Więcej informacji uzyskasz na stronie http://www.damtox.pl.