Kilka sposobów na obniżenie kosztów ogrzewania w firmie

Small-Home-Office-Interior-Design-with-Home-Heating-by-Dimplex

W małych i średnich przedsiębiorstwach, gdzie praca jest szczególnie energochłonna w swojej naturze, zużycie energii jest to koszt, który często nie znajduje się w rankingu wśród priorytetów, na które właściciel firmy będzie patrzeć aby zidentyfikować możliwości oszczędności. Oznacza to, że oszczędności i możliwości redukcji związanej z obniżeniem kosztów ogrzewania w firmie często można przegapić.

Większe firmy zwykle zatrudniają pracowników, którzy mają za zadanie zarządzać zużyciem energii i być może jako część szerszych kompetencji inżynierskich. Oni mają wiedzę techniczną na temat tego, jak energia jest wykorzystywana w ramach operacji i jak może być zarządzana efektywnie. Posiadając tę ​​wiedzę techniczną i doświadczenie wraz z odpowiednią ilością czasu przeznaczonego na zadania związane z ogrzewaniem można pozwolić firmie dokonać znacznych oszczędności w zużyciu energii oraz wpłynąć na obniżenie emisji dwutlenku węgla, czyli przyczynić się do poprawy ekologiczności firmy.

W wielu większych przedsiębiorstwach funkcjonujących bez specjalisty ds energii zadanie zarządzania zużycia energii prawdopodobnie spadnie do bardziej ogólnego menadżera lub kogoś w zespole, kto niekoniecznie ma o tym pojęcie. Ci pracownicy mogą skoncentrować się na miesięcznych lub kwartalnych fakturach otrzymanych od zakładu energetycznego w celu identyfikacji błędów w fakturze, lub też mogą sprawdzić odczyty liczników i / lub porównać opłaty za energię wykorzystywaną do analogicznego okresu w roku poprzednim. Taka kontrola jest pierwszym i bardzo skutecznym sposobem na obniżenie kosztów ogrzewania w firmie.

Gdy kierownik rzuci spojrzenie na sposoby oszczędności w zużyciu energii, to na pewno zabierze się też entuzjastycznie za określenie wszystkich sposobów i opcji mających na celu zmniejszenie kosztów. W ten sposób można poczynić znaczne oszczędności emisji kosztów i możliwości. Metoda identyfikacji możliwości oszczędności kosztów energii wymaga audytu energetycznego i związanych z nim działań, a także konieczne jest przeprowadzić analizę opłat zaopatrzenia.

Ogólnie rzecz biorąc, im bardziej energochłonna i skomplikowana firma, tym bardziej porady specjalisty będą wskazane, w celu identyfikacji, jak i gdzie oszczędności w zużyciu energii można uzyskać. QW ramach prostszych operacji gospodarczych, identyfikacja oszczędności zużycia energii staje się mniej skomplikowana, ale wciąż wymaga na ogół skorzystania z usług specjalisty (ciekawe rozwiązania oferowane są np. tutaj http://icieplo.pl)

Przed poszukiwanie specjalistycznego wsparcia, należy najpierw zebrać kopie faktur za zużycie energii elektrycznej, gazu i oleju opałowego, w stosownych przypadkach, z ostatnich trzech lat, lub większego okresu, jeśli jest to dostępne. Następną rzeczą do zrobienia jest lista całej energii przy użyciu urządzeń i maszyn stosowanych w biznesie, generalnie to będzie zawierać: oświetlenie, przygotowanie ciepłej wody, klimatyzację, obsługę sprzętu IT, centralnego ogrzewania.

Jedną z najlepszych inwestycji, jakie można dokonać jest, aby uzyskać więcej oszczędności jest właśnie zwrócić uwagę na opcję ogrzewania w firmie. Koszty ogrzewania firmy są spore, zatem warto poznać jeszcze i inne sposoby na to, by je zmniejszyć. W obliczu coraz większych cen w ramach energii elektrycznej, ropy naftowej i cen gazu to ma sens, aby płacić mniej za te rachunki i oszczędności zainwestować lepiej. To miejsce, gdzie inwestowanie w lepszą izolację biura ma sens. To kolejna ważna rzecz, z której można skorzystać.

Przede wszystkim jeśli chodzi o izolację warto zwrócić uwagę na zewnętrzne i wewnętrzne ściany. Biura są zazwyczaj wykonane z cegieł, w przestrzeni pomiędzy dwiema ściankami wnęki. Przestrzeń ta pomaga w izolacji równocześnie zapobiegając pleśni i zgniliźnie, które dzięki temu nie dostaną się do wnętrza nieruchomości. Izolowanie przestrzeni może zmniejszyć koszty ogrzewania biura poprzez zmniejszenie strat ciepła uciekającego przez ścianki.

I kolejnym rozwiązaniem są dźwiękoszczelne pokoje akustyczne, one również są wspaniałym sposobem izolacji akustycznej, a przy okazji można dzięki nim podnieść funkcjonalność biurowca. Oczywiście ważne jest też, by nauczyć wszystkich pracowników najlepszych sposobów związanych z umiejętnym i oszczędnym korzystaniem z ogrzewania biurze.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

1 Komentarz

  1. MałgorzataEs pisze:

    W naszej firmie na przykład, szef zamontował panele słoneczne. Na początku podchodziliśmy do tego sceptycznie ale powiem wam, że jest odbicie w kosztach. Oczywiście na plus! To znaczy są niższe koszty :) Na stronie http://eco-news.pl/ znajdziecie sporo porad w tym temacie. Polecam :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>