Czy śluby są bardzo dochodową niszą dla twojego biznesu, czy też jako kosmetyczka nie wiesz jeszcze jak się w to „wstrzelić”? Wystarczy wejść na ModneWesele.com, by przekonać się że zdaniem każdej narzeczonej ślubne włosy i makijaż to wielka sprawa. Jeśli podejdzie się do tego tematu ostrożnie (zwróć uwagę na te słowa), narzeczona i jej wesele mogą być lukratywnymi zarobkami dla salonu piękności.
Jeśli oferujesz wyjątkową usługę weselną, możesz sobie na to pozwolić. Sztuką jest przyciągnięcie dobrych klientów, którzy z przyjemnością zapłacą odpowiednią cenę za właściwą usługę. Nie każda narzeczona to twoja grupa docelowa. Tutaj znajdziesz szczegółowe porady i wskazówki dotyczące znalezienia idealnych odbiorców swoich usług.
Różnica w podejściu do marketingu
Istnieje wyraźna różnica w podejściu do włosów i makijażu, jeśli chodzi o narzeczone. Jednak salony piękności i kliniki estetyczne są idealnie zlokalizowane, aby zmaksymalizować pełny potencjał marketingowy dla nowożeńców.
Jeśli chodzi o dobrą zabawę w wielkim dniu:
• 59% narzeczonych twierdzi, że zamierza do tego dnia schudnąć (podobnie jak 35% wszystkich innych dziewcząt)
• 39% narzeczonych planuje, aby ich zęby były bielsze na zdjęcia ślubne
• 6% planuje zabiegi przeciwzmarszczkowe
Twoje podejście do marketingu musi być długoterminowe. Twórz i sprzedawaj specjalne pakiety dla nowożeńców, a w nich laserowe usuwanie włosów, wybielanie zębów, zabiegi odmładzania skóry, pielęgnację twarzy i skóry. Ponieważ wielki dzień zbliża się – potem w pakiecie przyjdzie czas na przygotowanie paznokci, woskowania i tak dalej.
Jak uzyskać uwagę nowożeńców, aby wybrali właśnie twój salon piękności?
Zastanówmy się, jak znaleźć swoją idealną panną młodą i upewnić się, że zadzwoni do twoje firmy, a nie konkurentów. Oto kroki pomocne, aby sprzedać salon, spa lub klinikę, aby zapewnić sobie mniej wolnych terminów.
Krok pierwszy: Twój zestaw narzędzi marketingowych dla panny młodej
To jej wielki dzień i na pewno poświęciła wiele godzin na dopracowanie każdego szczegółu, a jeśli chodzi o jej wygląd w dniu ślubu, musi mieć pewność, że może ufać swojemu zespołowi specjalistów, aby wyglądała jak wspaniale. Jeśli strona twojej marki wygląda wspaniale i przekazuje właściwe komunikaty marketingowe, nie będziesz mieć problemu ze zrobieniem dobrego pierwszego wrażenia, a wtedy klientka obdarzy cię zaufaniem – więc zwróć na to uwagę, jeśli chcesz przyciągnąć więcej klientek ślubnych do salonu, spa lub kliniki.
Przyjrzyjmy się Twoim narzędziom marketingowym – czy budzą zaufanie?
Czy Twoja witryna internetowa salonu zadowoli narzeczoną? Jeśli panna młoda poszukuje specjalisty weselnego fryzjera w pobliżu konkretnego miejsca, wtedy prawie na pewno zacznie poszukiwać go online. Więc witryna salonu musi wręcz krzyczeć że jesteś utalentowanym, ekspertem i całkowicie wiarygodnym. Muszą się tam znaleźć wspaniałe zdjęcia – profesjonalne i najlepiej również te, które przedstawiają zdjęcia Twoich poprzednich klientek – to zawsze działa najlepiej.
Zobacz również: Jak zostać konsultantką AVON