Swędzą Cię oczy w pracy, a może odczuwasz zawroty głowy? Sprawdź co może być tego przyczyną

In-order-to-combat-eye-strain-from-staring-at-a-screen-try-eye-yoga

Zanieczyszczenie powietrza zawsze było poważnym problemem, ale wielu ludzi nie zdaje sobie sprawy, że zanieczyszczenie powietrza w pomieszczeniach stanowi o wiele większe zagrożenie dla naszego zdrowia niż zanieczyszczenie powietrza na zewnątrz. Zanieczyszczenie powietrza w pomieszczeniach jest spowodowane nagromadzeniem kurzu i innych alergenów, a także nadmiarem wilgoci i pleśnią. Według danych -, słaba jakość powietrza w pomieszczeniach może prowadzić do szeregu skutków zdrowotnych, takich jak:

  • swędzenie oczu,
  • problemy z zatokami,
  • bóle głowy,
  • zawroty głowy,
  • ataki astmy w skrajnych przypadkach.

To sprawia, że  szczególnie ważne jest zapewnienie dobrej jakości powietrza w biurze. Badania pokazują, że dobra jakość powietrza w pomieszczeniach w miejscu pracy zapewnia nie tylko zdrowsze i wygodniejsze środowisko pracy dla pracowników, ale także pomaga poprawić produktywność i morale. Poniższe wskazówki pomogą Ci utrzymać dobrą jakość powietrza w pomieszczeniach i zmniejszyć zanieczyszczenie powietrza w Twoim biurze.

Popraw wentylację

Profesjonalne usługi sprzątania biura zmniejszają zanieczyszczenie powietrza w pomieszczeniach. Dobra wentylacja jest ważna dla cyrkulacji powietrza wewnętrznego i usuwania zanieczyszczeń z budynku. Musisz regularnie sprawdzać system klimatyzacji, aby upewnić się, że prawidłowo wentyluje on powietrze z budynku i wydajnie ogrzewa i chłodzi biuro. Zaleca się również zatrudnienie specjalisty do sprawdzania systemu – co najmniej dwa razy w roku dla zorientowania się, czy nie ma uszkodzonych części lub jakichś awarii. Profesjonalne czyszczenie kanałów powietrza poprawia wentylację i poprawia jakość powietrza w pomieszczeniach, usuwając nagromadzone zanieczyszczenia z kanałów wentylacyjnych i ich części.

Sprawdź i zmień filtry w oczyszczaczach powietrza

Oczyszczacze powietrza są jedną z linii obrony przed niską jakością powietrza w pomieszczeniach, ale są nieskuteczne, gdy stają się pełne brudu i zanieczyszczeń. Należy regularnie sprawdzać filtry powietrza i zmieniać je w razie potrzeby, aby mogły skutecznie zatrzymywać zanieczyszczenia. Możesz również zrobić dodatkowy krok, umieszczając oczyszczacz powietrza w każdym pokoju.

Kontrola temperatury i wilgotności w biurze

Temperatura i wilgotność w biurze mają istotny wpływ na poziom komfortu pracowników. Jeśli biuro jest zbyt zimne, gorące, mokre lub przewiewne, może wystąpić zmniejszenie wydajności pracowników. Utrzymywanie temperatury i wilgotności na wygodnym poziomie nie tylko zwiększy morale i wydajność pracowników, ale także poprawi jakość powietrza w pomieszczeniach. Nadmiar wilgoci może szybko doprowadzić do wzrostu pleśni, więc należy stale monitorować poziom wilgotności w biurze.

Zredukuj wewnętrzne zanieczyszczenia

W budynku biurowym znajduje się kilka źródeł zanieczyszczeń powietrza, w tym dym papierosowy, emisje z maszyn i zapachy. Musisz zrobić wszystko, co możliwe, aby usunąć te zanieczyszczenia z biura lub zmniejszyć je tak bardzo, jak to możliwe. Wyznacz strefę do palenia na zewnątrz i umieść maszyny emitujące emisje w oddzielnej, dobrze wentylowanej przestrzeni.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>