Ulotki mogą być stosowane jako najbardziej efektywne narzędzie promocji firmy, jej produktów i usług, pod warunkiem że wyglądają profesjonalnie i niosą wartościowe treści. Dobrze zaprojektowana ulotka jest w stanie skutecznie przyciągnąć uwagę odbiorców, którzy będą wstępnie zainteresowani produktami. Ulotka musi mieć właściwą równowagę między zawartością i użyciem grafiki, aby przekonać użytkowników – stworzyć słynne call to action tj. wezwanie do działania. Elementy konstrukcyjne powinny sprawić by odbiorca chciał się skontaktować z firmą w sprawie oferowanych przez nią produktów lub po prostu chociaż wszedł na stronę internetową firmy.
Oto kilka wskazówek na temat projektowania atrakcyjnej ulotki, które sprzedaje
Chwytliwe nagłówki
Bądź kreatywny podczas pisania nagłówków na ulotki. Nie ma sensu drukować ulotki, jeśli klient ją od razu rzuca do kosza. Upewnij się, że ulotka jest narzędziem promocyjnym i nie jest przeznaczona do wrzucenia w śmietnik. Trzeba użyć nagłówków, które natychmiast przyciągają uwagę publiczności. Nie popełnij błędu i nie stosuj nazwę firmy lub rodzaju produktu w miejscu nagłówków. Pamiętaj, że chodzi o projektowanie ulotki i nie wizytówki firmy. Nagłówek w stylu: “Firma budowlana” nie niesie żadnego znaczenia dla klienta, gdyż tylko sugeruje samą branżę. Nagłówki muszą być bardziej znaczące i sugestywne. Na przykład chwytliwym tytułem jest “Dostarczamy przepyszne pizze w 30 minut” – to na pewno wzbudzi większe zainteresowanie. Musisz zrobić badania czego oczekują twoi docelowi klienci.
Dołącz kolory
Jeśli uważasz, że projekt ulotki w czarno-białej kolorystyce jest skuteczny – to jesteś w błędzie. Nie jest to najlepszy sposób na wypromowanie firmy. Nie mówię, że muszą to być projekty, które są zbyt wymyślne. Mogą to być proste projekty, ale profesjonalnie.
Zastosowanie mocnych słów
Stosuj krótkie i ostre słowa, wezwania do działania, aby stworzyć odpowiednią reakcję w umysłach odbiorców. Ulotka jest przeznaczona do promowania produktów lub usług. Dlatego też, warto postawić na takie słowa jak okazja, darmowa, korzyści, zarobić, szybko dostać itp w treści w swojej ulotce.
Nie dla długich zdań
Musisz wyrażać się szybko i bezpośrednio w ulotce. Nikt nie lubi owijania w bawełnę. Bądź precyzyjny i tą zasadą się kieruj podczas prezentacji informacji. Nie radzę używać długich zdań, ale trzeba kłaść nacisk na szczegóły produktu lub usługi.
Wykorzystaj wizualizacje
Zawsze używaj obrazów wraz z zawartością informacyjną, aby ulotka mogła wyglądać profesjonalnie. Musisz zdawać sobie sprawę z tego starego powiedzenia, że obrazy mówią głośniej niż słowa. Dlatego też postaw na wizerunki, które są istotne i wzmacniają tożsamość marki. Jeśli wiesz, że wizualizacje to nie jest twoja mocna strona, radzę skorzystać z profesjonalnej pomocy w ramach projektowania graficznego firmy.
Nie przesadź
Nie ma potrzeby, aby zapchać swoją ulotkę wielością obrazów i tekstu. Warto zachować jakieś puste przestrzenie dla łatwej czytelności treści. Twoje ulotki nie powinny wyglądać niechlujnie.
Kompleksowe informacje oraz druk plakatów i innych materiałów reklamowych znajdziesz też na stronie https://wydrukujemy.to/druk-ulotek