W jaki sposób zareklamować usługę dentystyczną?

promo

Koszty ogólne dla branży stomatologicznej nadal się zwiększają, więc marketing musi być obszarem pilnie branym pod uwagę przez każdy gabinet stomatologiczny. Co roku stomatologowie wydają tysiące złotych na reklamę i marketing, próbując rozwijać swoje praktyki i przyciągać nowych pacjentów. Ale dzięki wdrożeniu kilku prostych technik, które mogą zwiększyć współczynniki odpowiedzi i współczynniki konwersji pacjenta, można uzyskać znacznie wyższy zwrot z reklam, broszur, pocztówek i innych materiałów marketingowych.

Oto kilka wskazówek, które mogą pomóc przyciągnąć więcej pacjentów i zwiększyć zysk:

1) Skup się na potencjalnych pacjentach, a nie na sobie.

Twój marketing powinien koncentrować się na potrzebach pacjenta lub na tym, co naprawdę jest ważne dla pacjentów przy wyborze dentysty. Wszystkie problemy, frustracje, irytacje i zamieszanie, z którymi pacjenci zazwyczaj mają do czynienia są uważane za obszary, które można wykorzystać w marketingu. Obejmuje to takie elementy jak poziom bólu, jaki doświadczają podczas procedur, tego jak długo muszą czekać podczas wizyt i jakie otrzymują wyniki. Twoja strategia marketingowa powinna dotyczyć tych gorących tematów, a nie tylko wymieniać oferowane przez Ciebie usługi i produkty. Dobra zasada jest taka, że zwroty „ty” i „twój” powinny pojawiać się co najmniej dwa razy częściej w marketingu niż „my” i „nasze”.

2) Nie rozpoczynaj reklamy, pocztówki ani innego elementu marketingowego z Twoim imieniem lub logo.

Najważniejszą częścią każdego artykułu marketingowego jest nagłówek. Jeśli twoje imię i nazwisko to nie Microsoft, Starbucks lub Nike, Twoje imię i logo nie przyciągnie potencjalnych pacjentów. Więc upewnij się, że wiesz o co chodzi i raczej korzystaj ze śmiałych nagłówków, które trafiają w gorące potrzeby klientów, przyciągają ich uwagę i sprawiają, że chcą dalej czytać.

3) Zrób ofertę bez ryzyka.

Twój materiał marketingowy powinien obejmować ofertę wolną od ryzyka, która daje pacjentom powód, aby zadzwonić właśnie do Twojej praktyki. Zaoferuj darmowy raport lub przewodnik, który uświadamia perspektywy, np. „10 rzeczy, które musisz wiedzieć przed wybraniem dentysty”. Ponadto możesz zaoferować specjalne zniżki na usługi lub bezpłatne czyszczenie zębów. Nie wystarczy, aby wymienić bezpłatny numer – musisz dać potencjalnym pacjentom powód, aby chcieli zadzwonić! Jeśli to zrobisz, możesz zbudować bazę danych wykwalifikowanych potencjalnych klientów, którzy odpowiedzą na Twoją ofertę, a następnie aktywnie z niej będą korzystać. Więc kiedy są gotowi do odwiedzenia nowego dentysty, wybieraj swoją praktykę.

4) Użyj P.S.

Chociaż nagłówek jest najbardziej czytaną częścią oferty, czytelnicy często zwracają uwagę także bezpośrednio na P.S. gdzie można zachęcić do zapoznania się z ofertą lub zachęcić wezwaniem do działania w witrynie.

5) Edukuj potencjalnych pacjentów.

Warto dostarczyć informacje edukacyjne, które będą interesujące dla przyszłych pacjentów. Daj im wskazówki i pomysły, które mogą wykorzystać natychmiast, a nie tylko listę swoich usług lub poświadczeń.

Autorem artykułu jest DENTICA – stomatologia zachowawcza Wrocław – dziękujemy

Może zainteresuje Cię także...

Komentarzy

  1. Alma pisze:

    a dietetyczną?

    • Szewczyk pisze:

      Pewnie tak samo tylko na obrazku będzie co innego :) Sądzę osobiście, że dobre usługi same się reklamują. Np. nasz stomatolog kraków nie potrzebuje jakieś specjalnej promocji czy akcji reklamowych ponieważ jest dobry w tym co robi. Efekty tego widzę na przykład gdy chcę się zapisać na wizytę. 2 tygodnie oczekiwania :) Ale powiem szczerze, że warto poczekać.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>