Własna działalność: Jak nazwać sklep internetowy?

brainstorm-idea

Jednym z najmniejszych zmartwień posiadaczy sklepów stacjonarnych, zwłaszcza tych niewielkich, jest nazwa. Ot, wystarczy umieścić na szyldzie napis „Sklep z …” i wszystko jasne. Przechodzący klient, jeśli przez witrynę zauważy interesujący go produkt i potwierdzi swoje przypuszczenia, czytając wyżej wskazany napis – wejdzie do środka i dokona zakupu. Zupełnie inaczej jest w świecie sklepów internetowych. Tu informacje dostarczają wyszukiwarki, które zwracają bardzo skąpy opis. Nie można także zobaczyć towaru przed wejściem na stronę internetową. To sprawia, że odpowiednia i atrakcyjna nazwa sklepu internetowego jest tak ważna.

Przyjemne z pożytecznym

Dobra nazwa sklepu internetowego powinna posiadać dwie cechy. Pierwszą jest chwytliwość i łatwość zapamiętywania. Najlepiej jest użyć słowa kilkuliterowego, które bez problemu będzie można zarówno wymawiać, jak i zapisywać. Jest to duże ułatwienie nie tylko dla klientów, ale także dla samego właściciela sklepu.

Ilość wystawianych faktur i rachunków potrafi być naprawdę znaczna, a konieczność literowania nazwy za każdym razem potrafi być nieznośna i kłopotliwa. Drugą cechą jest powiązanie z tematyką sprzedawanych produktów. Dobrze, by obie te cechy łączyły się w jednym słowie. Niestety, często jest to bardzo trudne, zwłaszcza jeśli sprzedawane artykuły są różne. Wtedy musi wystarczyć sama nazwa wskazująca na sklep internetowy.

Humor mile widziany

Dużą popularnością wśród klientów cieszą się zabawne nazwy, projektowane z humorem. Taki zabieg przyciąga kupujących, chociażby tylko po to, by zapoznać się z ofertą firmy, która założyła sklep pod tak nietypowym hasłem. Swoją rolę więc spełni. To, czy klient dokona zakupów, zależy już od asortymentu i cen. Taka marka szybciej zapada w pamięć i zaczyna krążyć w Internecie, zwiększając liczbę odwiedzin, a tym samym liczbę kupujących.

Należy jednak wystrzegać się zwrotów niesmacznych i źle się kojarzących. Nawet jeśli dla samego właściciela nazwa jest atrakcyjna i humorystyczna, warto zasięgnąć opinii z zewnątrz. Czasami obcy ludzie mogą wskazać błędy niewidoczne dla samego twórcy. Dlatego nigdy nie powinno się tworzyć nazw i marek w pojedynkę. Jeśli przedsiębiorca nie posiada możliwości skonsultowania swoich pomysłów, warto skorzystać z usług specjalistycznych firm zewnętrznych, które w tym pomogą.

Obserwować konkurencję

Szczególnie w przypadku sklepów, niesamowicie ważna jest dokładna obserwacja konkurencji i dostosowywanie się zarówno do niej, jak i do klientów. W ten sam sposób można szukać weny do stworzenia swojej idealnej nazwy. Podpatrywać należy liderów w branży i metody marketingowe przez nich stosowane. W jaki sposób połączono ze sobą poszczególne człony nazwy i jakie zabiegi językowe zastosowano. Trzeba jednak uważać, by nie dokonać plagiatu, również nieświadomego. Zbytnie opieranie się na nazwie innego sklepu sprawi, że klient może nie rozróżnić dwóch, zupełnie różnych firm. Brak unikalności i wyjątkowości może być gwoździem do trumny dla naszego biznesu.

Można podpatrywać rozwiązania stosowane przez innych, ale nigdy nie przyjmować ich za własne. Każda wymyślona przez nas nazwa musi zostać dodatkowosprawdzona przez przedsiębiorcę w Krajowym Rejestrze Sądowym, Rejestrze Działalności Gospodarczych, a także wśród patentów i znaków handlowych. Wykorzystanie istniejącej już nazwy jest sprzeczne z prawem i może skutkować pozwem sądowym, który z pewnością skończy się naszą przegraną oraz przymusem zmiany wybranej nazwy. Żeby uniknąć nieprzyjemności, kosztów i utraty biznesu oraz klientów, z dużą dokładnością należy dokonywać tych sprawdzeń.

Badanie klientów

Prowadzenie sklepu internetowego wiąże się z ciągłym kontaktem z innymi ludźmi, którzy mają skorzystać z naszych usług, czyli zakupić prezentowany towar. To, czy dokonają zakupu, zależy od wielu czynników. Skoro to od nieznanych nam ludzi zależy nasz biznes, warto wziąć pod uwagę ich zdanie. Z drugiej strony, nie warto decydować się na nazwę, która nam samym nie przypada do gustu i która z trudem przechodzi nam przez gardło. Prowadzenie firmy powinno być również przyjemnością dla przedsiębiorcy.

Pomoc w wymyślaniu nazwy dla sklepu internetowego uzyskasz również na stronie: copywriting.pl

1 Komentarz

  1. Karina pisze:

    Konkretnie i na temat. Polecam!

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>