Czy otwarcie firmy kosmetycznej to dobry pomysł?

Hausgemachte-Kosmetikprodukte

W dobie stosunkowo ciasnego rynku pracy, konieczności dynamicznego przekwalifikowania się i wykorzystywania bieżącej koniunktury, coraz więcej osób poszukuje zawodów, które dawałyby perspektywę dobrze płatnej pracy, a przy tym nie wymagały by ogromnego wysiłku związanego z przekwalifikowaniem. Jednym z takich zawodów może być kosmetolog lub kosmetyczka. Tytuł specjalisty kosmetologii uzyskać można drogą studiów licencjackich i magisterskich oraz za pośrednictwem specjalnych kursów. Wynika to z faktu, iż dopiero wkrótce ma być powołana Izba Zawodowa Kosmetologów. Czy więc w takich warunkach, gdzie konkurencja szybko się może rozwinąć, otwarcie firmy kosmetycznej to dobry pomysł?

Firma kosmetyczna, to nie tylko kosmetologia

Tak to prawda. W zakresie działalności firmy o profilu kosmetycznym realizować można:
Poradnictwo kosmetologiczne,
Kosmetologię estetyczną,
Kosmetologię kliniczną,
Fryzjerstwo,
Podologię,
Wizaż,
Manicure i pedicure,
Zaopatrzenie w produkty kosmetyczne,
Pośrednictwo handlowe,
SPA i odnowę biologiczną,

To tylko niektóre z przykładów działalności, zawierających się ogólnie w terminie firma kosmetyczna. Również farmaceuci mogą zająć się biznesem kosmetycznym, opracowując i przygotowując własnej receptury dermokosmetyki oraz preparaty stricte lecznicze.

Przesłanki, ku uruchomieniu firmy kosmetycznej

Szacunki podają, że rynek kosmetyczny należy do jednych z najbardziej dynamicznie rozwijających się. Obecnie jest on wart prawie 1,5 mld złotych, a średni wydatek w salonie kosmetycznym przy jednorazowej wizycie, to aż 250 złotych. Przy utrzymaniu się dobrej koniunktury i prognozowanym wzroście gospodarczym na poziomie około 5% rocznie spodziewać się można jeszcze silniejszego rozkwitu tej branży usługowej w Polsce. Rosnąca konsumpcja jest także pomyślnym czynnikiem rokowniczym.

Jakie są niedogodności?

Przede wszystkim należy wybrać profil działalności. Praktycznie zawsze, szczególnie gdy firma kosmetyczna realizować ma zabiegi medycyny estetycznej, konieczny jest zakup drogiego sprzętu oraz licencjonowanych kosmetyków, które przeznaczone będą dla użytku profesjonalnego. Do tego dochodzi znalezienie wykwalifikowanego personelu oraz stałe kształcenie siebie oraz personelu. Na pewno nie zachęca również olbrzymia konkurencja – w całym kraju salonów kosmetycznych i fryzjerskich działa około 100 tysięcy!!

Jak się zarabia w tej branży?

Generalnie, bardzo dobrze! Jeśli uda się rozkręcić biznes, zdobyć renomę i uzyskać np. przewagę technologiczną nad konkurencją, to liczyć się można z zarobkami nawet kilkunastu do kilkudziesięciu tysięcy złotych miesięcznie. Kuszące jest to, iż nawet krótki kurs zawodowy lub studia licencjackie dają możliwość pracy w wyjątkowo dochodowym segmencie gospodarki, który stale się rozwija.

Jednym słowem – jeśli ma się dryg i umiejętności w zakresie usług kosmetycznych, to na pewno warto spróbować z czymś swoim. Jeśli umiejętności lub warunki sprzętowe mogą być przewagą, to należy z nich bezwzględnie skorzystać!

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>