Jeżeli jesteś właścicielem firmy, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że oddany klient, który obdarzył pełnym zaufaniem usługi Twojej działalności, jest na wagę złota. Proces jego pozyskania oraz przekonania do tego, że to właśnie Ty jesteś w stanie zaoferować najlepsze warunki na rynku, nie należy do najprostszych. Niekiedy pracuje się na to latami, jednak w wielu przypadkach można to przyspieszyć decydując się na wdrożenie systemu Call Center w swoim biznesie.
Jak można zdefiniować Call Center?
Tłumacząc owe pojęcie na język polski, dowiemy się, że oznacza ono „centralę telefoniczną”, czyli ogół połączeń przychodzących i wychodzących, za które odpowiedzialni są pracownicy infolinii.
Osoby odbierające telefony muszą być do pełnej dyspozycji klienta. Ich zadaniem jest udzielanie dokładnych informacji na temat produktów bądź usług, odpowiadanie na pytania, przyjmowanie zamówień czy reklamacji oraz pomoc techniczna i serwisowa.
Z kolei telemarketerzy sami dzwonią do klientów, głównie w celu przedstawienia nowej oferty, zachęcenia do skorzystania z atrakcyjniejszych warunków umowy, a tym samym dotarcia do grona nowych odbiorców oraz zatrzymania tych dotychczasowych. Niektórzy konsultanci wykonują połączenia w formie ankiet lub badań rynkowych.
Call Center jest branżą, która ciągle rozwija się w naszym kraju. W tym celu przeprowadzane są liczne szkolenia i kursy przygotowujące nowych pracowników do jak najlepszego wykonywania tego zawodu. Wymaga on otwartości, dużych zdolności komunikacyjnych, poprawnego posługiwania się językiem oraz umiejętności negocjacyjnych. Dla osób, które najlepiej sprawdzą się w tej branży, przewidziane są premie finansowe oraz możliwość awansowania.
Czy Call Center jest opłacalne i jakie korzyści przynosi firmom?
Wiele firm z najróżniejszych dziedzin rynkowych decydują się na tworzenie własnych zespołów Call Center lub zlecanie tej usługi podmiotom zewnętrznym.
Małe zakłady pracy, tzw. mikroprzedsiębiorstwa zwykle nie posiadają tak wysokiego budżetu, aby utworzyć osobne stanowiska dla własnych konsultantów telefonicznych. Najczęściej korzystają z pomocy firm zajmujących się działaniami wyłącznie z zakresu Call Center. Z kolei większe przedsiębiorstwa i korporacje, które obracają znacznie wyższymi kwotami, budują własne zespoły, dzięki czemu możliwa jest bieżąca obserwacja wszystkich zleconych zadań i projektów, które mają na celu poszerzenie liczby klientów.
Sukces branży Call Center na polskich i światowych rynkach jasno pokazuje, że jest to inwestycja, która po pewnym czasie nie tylko się zwróci, ale również przyniesie dodatkowe korzyści finansowe.
Żeby tak się stało, niezbędne jest odpowiednie przygotowanie wszystkich pracowników.
Call Center niejedno ma imię. Z tego typu usług korzystają zarówno najwięksi gracze bankowi, jak i dużo mniejsze firmy, np. salony fryzjerskie. Profesjonaliści z zakresu obsługi telefonicznej starają się łączyć te zupełnie różniące się od siebie działalności, jednocześnie pokazując uniwersalność swych działań oraz niezamykanie się na jakiekolwiek grupy docelowe. Jeżeli mamy do czynienia z kilkunastoosobowym zespołem, możemy rozdzielić zadania na poszczególne grona. Dzięki temu praca staje się jeszcze efektywniejsza, ponieważ konsultanci współpracują, pomagają sobie wzajemnie. Natomiast w sytuacji współpracy z pojedynczymi pracownikami, musimy rozłożyć projekty tak, aby każdy zajmował się czymś zupełnie innym i skupił się na zrealizowaniu go w ustalonym terminie.
Bardzo ważna jest szczegółowa wiedza na temat przedstawianej oferty. W tym celu firma zlecająca nam obsługę Call Center, musi przeprowadzić szkolenie na którym zaprezentuje, jak należy postępować z trudniejszymi we współpracy klientami lub w jakich sytuacjach możemy sobie pozwolić na delikatny wpływ na ostateczną decyzję rozmówcy. Musi również przedstawić pełny pakiet swoich produktów i usług wraz z ich wyszczególnionym opisem, ceną czy dostępnością. Dzwoniąc na infolinię, oczekujemy że konsultant udzieli nam szczegółowych informacji. W przeciwnym razie możemy stracić zaufanie do danej firmy, co odbije się niekorzystnie na jej wynikach.
Firma z branży Call Center o mocnej pozycji na rynku, popartej pozytywnymi opiniami i rekomendacjami, z pewnością pomoże w rozkręceniu naszej działalności. Warto zainwestować pewną sumę pieniędzy, aby w dalszej kolejności osiągać coraz lepsze rezultaty.
Dowiedz się więcej o usługach call center dla firm na stronie: qcc.pl/call-center