Dlaczego rekrutacja aktywna jest skuteczna?

entrepreneur-g6ffecad6a_640Odpowiednio skonstruowane ogłoszenie o pracę nadal pomaga przyciągnąć idealnych kandydatów na dane stanowisko pracy. Choć oczywiście rynek pracy się zmienia, to jednak rekrutacja aktywna nadal jest jedną z najczęściej stosowanych metod poszukiwania kandydatów. Dobranie właściwego rodzaju rekrutacji jest niesamowicie istotne, wpływa bowiem na powodzenie całości procesu, a ostatecznie na to, jakich pracowników zatrudniamy w organizacji. Czym jest rekrutacja aktywna i kiedy warto ją stosować? Podpowiadamy!

Jak rekrutować pracowników?

Dobrze przeprowadzona rekrutacja zwiększa szansę na pozyskanie idealnych pracowników. Z kolei ta zrealizowana w nieprzemyślany sposób może prowadzić do popełnienia błędów rekrutacyjnych i narażenia się na spore koszty.

Proces rekrutacji pracowników cały czas się zmienia i rozwija. Firmy inwestują w rozwój rekruterów po to, by poznawać nowoczesne metody i techniki rekrutacji. To niesamowicie istotne, nikt nie chce pozostawać w tyle za konkurencją. Boty rekrutacyjne czy rekrutacja zdalna dziś nikogo już nie dziwią. Jednak, aby prowadzona przez nas rekrutacja okazała się efektywna, za każdym razem trzeba posłużyć się metodami i technikami, które będą odpowiednie do danego stanowiska. W jakich przypadkach odpowiednia będzie rekrutacja aktywna? I czym się charakteryzuje? Podpowiadamy!

Rekrutacja aktywna – co to jest?

Aby zgłębić nasz temat, warto zacząć od przytoczenia samej definicji. A więc rekrutacja aktywna to rekrutacja, w której pracodawca aktywnie poszukuje pracownika, np. przez publikowanie ogłoszeń rekrutacyjnych, uczestnictwo w Targach Pracy czy poprzez rozpoczęcie współpracy z zewnętrzną agencją head hunterską.

Współpraca z zewnętrzną agencją jest bardzo często wybieranym rozwiązaniem, zwłaszcza w przypadku rekrutacji masowych czy rekrutacji pracowników tymczasowych. Firmy decydują się na ten krok, ponieważ profesjonalne firmy head hunterskie mają wyspecjalizowanych pracowników, co jest gwarancją znalezienia idealnie dopasowanego kandydata – takiego, którego kompetencje i umiejętności z pewnością będą pokrywały się z wymaganymi na danym stanowisku. Co więcej, skorzystanie z takiego rozwiązania zapewnia również oszczędność czasu, ponieważ wszystkie formalności i procedury leżą po stronie zewnętrznej agencji.

Skuteczne metody i narzędzia rekrutacji aktywnej

Metod pozyskiwania kandydatów jest naprawdę wiele. Co jednak istotne każda z nich ma inną specyfikę i sprawdza się przy innych procesach rekrutacji. Niektóre z nich są bardziej kosztowne i rozbudowane, inne są nieco mniej wymagające.

Do najpopularniejszych metod i narzędzi rekrutacji zaliczamy:

  • ogłoszenia o pracę- które rekruterzy zamieszczają na popularnych portalach z ogłoszeniami czy na dedykowanych stronach internetowych. Jednak, aby ta metoda przyniosła oczekiwany skutek, warto podejść do tematu odpowiedzialnie i wyczerpująco. Ogłoszenie musi być napisane w sposób konkretny i zrozumiały, jasno prezentując wszystkie wymagania, które firma stawia wobec potencjalnego pracownika. Równie istotne jest także zamieszczenie wszystkich informacji, które są ważne z perspektywy kandydata – wysokość wynagrodzenia, rodzaj umowy, możliwości rozwoju itp. Dzięki tak sformułowanemu ogłoszeniu zyskamy pewność, że odpowiedzą na nie wyłącznie osoby, które mają stosowne umiejętności oraz te, którym odpowiadają warunki zatrudnienia. Ostatecznie oszczędzamy przy tym czas rekruterów, jak i potencjalnych pracowników.
  • informacja o aktywnej rekrutacji w mediach społecznościowych– to coraz bardziej popularne rozwiązanie. Rekruterzy i pracownicy firmy udostępniając na swoich profilach w social media informacje o otwartych procesach docierają do ogromnej ilości osób.
  • head hunting -czyli metody polegające na bezpośrednim poszukiwaniu kandydatów posiadających istotne z perspektywy firmy umiejętności i kompetencje, a następnie zaangażowanie ich w proces i nakłonienie do wzięcia udziału w danej rekrutacji. Jak już wspomnieliśmy, ten rodzaj rekrutacji często odbywa się we współpracy z zewnętrzną agencją.
  • uczestnictwo w Targach Pracy i branżowych eventach– ten rodzaj rekrutacji bardzo dobrze sprawdza się przy obsadzaniu stanowisk juniorskich i specjalistycznych. Osoby, które dopiero wchodzą na rynek pracy bardzo często biorą udział w organizowanych przez uczelnie targach – to idealny sposób na znalezienie nowego pracownika. Możliwość spokojnej rozmowy z potencjalnym kandydatem zapewnia nam odpowiednią ilość czasu na sprawdzenie, czy kandydat rozumie wartości naszej firmy oraz czy będzie pasował do naszego zespołu.
  • strona Kariera– prowadzona i aktualizowana regularnie strona kariera to bardzo dobry sposób na zbudowanie bazy zainteresowanych kandydatów.

Powodzenia!

Szlafroki hotelowe – na co zwrócić uwagę przy zakupie, jakie powinny być?
Spedycja – czym dokładnie się zajmuje?
Kupony podarunkowe oraz inne formy motywacji – warto współpracować z Sodexo.pl
Długopisy reklamowe – jak wybrać najlepszy gadżet firmowy?

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>