Dlaczego warto inwestować w gadżety reklamowe?

promocja-firmy

Jeśli prowadzisz własny biznes na pewno zdajesz sobie sprawę jak ważna w osiągnięciu zysku jest reklama. Bez tego dotarcie to swoich przyszłych klientów i sprzedaż im swoich produktów lub usług jest praktycznie niemożliwe. Firmy prześcigają się w wymyślaniu coraz to nowszych haseł reklamowych. Próbują także wymyślać za pomocą agencji reklamowej nowe formy i kanały reklamowania. Możliwości dotarcia ze swoimi produktami lub usługami do szerszego grona odbiorców jest mnóstwo. Jest to głównie reklama w mediach tradycyjnych takich jak telewizja, prasa czy powoli wypierający je z rynku internet. Są to zazwyczaj reklamy opisujące zalety danego produktu i przedstawiające go z jak najlepszej strony. W tym artykule zajmiemy się jednak inną formą reklamy. Mianowicie budowaniem wizerunku marki w świadomości klientów poprzez gadżety reklamowe.

Budowanie wizerunku własnej marki

Konkretnie chodzi o dystrybucje przeróżnych gadżetów zawierających znak graficzny bądź hasło reklamowe naszej firmy. Są to różnego rodzaju upominki, które możemy podarować zarówno kontrahentom jak i pracownikom, bądź rozdawać na eventach lub imprezach. Jest to stosunkowo tania forma reklamy a zapewnia długotrwały efekt.

Gadżety z logiem firmy

Do takich gadżetów możemy zaliczyć np. kubki z logiem naszej firmy. Kubek z kawą to nieodzowny element naszego życia. Warto zadbać aby podczas wykonywania takich codziennych czynności jak picie porannej kawy w zasięgu wzroku naszego klienta zawsze pozostawało logo firmy. Innym gadżetem są np. długopisy reklamowe. Jest to jeden z tych przedmiotów do którego posiadania nie zawsze przywiązujemy wagę a który bardzo często jest nam potrzebny. Dobrym posunięciem marketingowym jest postaranie się aby jak najwięcej długopisów z naszym logo pojawiło się w obiegu.

Koszulki reklamujące konkretny produkt

Bardzo popularnym gadżetem są również koszulki z logo firmy bądź reklamujące konkretny produkt lub usługę. Najczęściej są to zwykłe T-shirty z małym nadrukiem umieszczonym po lewej stronie. Można je rozdawać na przykład podczas różnorakich eventów. Tak samo jak na przykład nadmuchiwane balony.
Breloki na klucze, kalendarze… Przedmiotów codziennego użytku na którym możemy pozostawić swoje logo jest całkiem sporo.

Jak kształtują się ceny gadżetów?

Ceny wyprodukowania gadżetów reklamowych są stosunkowo niskie. Należy jednak pamiętać, że cena zależy głównie od nakładu jaki zamówimy. Paradoksalnie im więcej gadżetów zamówimy, tym cena jednostkowa za sztukę będzie niższa. Dzieje się tak dlatego, że wykonawcy gadżetu reklamowego dużo czasu zajmuje przygotowanie do wykonania produktu. Samo wykonanie przebiega już taśmowo. Przy na prawdę dużych nakładach ceny są bardzo konkurencyjne a zasięg kampanii całkiem spory. Cena zależy także od ilości kolorów użytych przy produkcji na przykład koszulek za pomocą techniki sitodruku. Najtaniej wyniesie nas produkcja koszulek z jednokolorowym logo. Ale musimy się zastanowić czy nie lepiej zainwestować więcej by logo naszej firmy było umieszczone na gadżetach w formie bardziej estetycznej.

Czy warto inwestować w takie formy reklamy?

Odpowiedź jest tylko jedna: oczywiście że tak! Mają one dwie podstawowe zalety: cenę oraz oddziaływanie na ludzi podczas wykonywania przez nich codziennych czynności. Kubki reklamowe, koszulki, breloki, długopisy, kalendarze to przedmioty, które są używane przez każdego z nas na co dzień. Nie zwracamy na to uwagi, ale nasza podświadomość zapamiętuje loga, kolory i slogany zapisane na tych przedmiotach. W naszych umysłach utrwala się pozytywny obraz danej marki. Wszystko opiera się na prostocie i naszej podświadomości. Co do ceny to jak już wspomnieliśmy jest to jedna z najtańszych form reklamy. Porównując ją do cen reklamy w internecie czy telewizji przepaść jest ogromna.

Gadżety a tradycyjne metody promocji firmy

Oczywiście rozdawanie gadżetów nigdy nie zastąpi tradycyjnych form reklamy w mediach, jednakże zawsze jest atrakcyjnym dodatkiem. Reklama tradycyjna oraz ta prowadzana za pomocą gadżetów świetnie się ze sobą uzupełniają. Warto prowadzić kompleksową kampanię reklamową oraz uzupełniającą promocję marki w świadomości klientów poprzez gadżety reklamowe.

Dziękujemy firmie www.easyb2b.pl za udostępnienie nam materiałów potrzebnych do przygotowania artykułu.

1 Komentarz

  1. Mikodo pisze:

    Dla mnie najlepszą reklamą jest nadruk na koszulce lub torbie na zakupy. Od razu się rzuca w oczy. Tylko ważne aby koszulka i nadruk były dobrej jakości. Ostatnio modne są także hafty. W firmie http://www.haftynadruki.pl/ zamówiłam ostatnio 10 toreb z haftem loga naszej firmy. Torby sprzedały się od razu :)

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>