Do kogo należy rynek e-papierosów w Polsce?

142081380735966800

Rynek e-palenia w Polsce jest podzielony pomiędzy duże sieci sprzedaży oraz małych sprzedawców, prowadzących często jednoosobowe formy działalności gospodarczej. Podział ten wynika ze specyfiki dopiero rozwijającej i kształtującej się branży. Czy w przyszłości będą się liczyć wyłącznie wielkie firmy, a jedyną możliwością wejścia na rynek będzie franszczyzna?

Jak duży jest rynek?

Pomimo tego, że wyspy sprzedające e-papierosy są już w praktycznie każdym centrum handlowym to wciąż jeszcze wiele brakuje do pełnego nasycenia rynku. Według statystyk praktycznie co trzeci dorosły Polak i co piątka Polka zaciągają się każdego dnia dymem tytoniowym. Po dokładnym policzeniu daje to liczbę ponad 9 mln palaczy w całym kraju. E-papieros pomimo ogromnej ostatnio popularności został dotychczas wybrany jedynie przez 800 tysięcy osób. Zakładając, że większość e-palaczy to byli użytkownicy zwyczajnych wyrobów nikotynowych daje to całkiem pokaźną grupę potencjalnych nabywców nowego wynalazku do inhalowania nikotyny.

Gdzie można je kupić?

Zdecydowana większość sklepów stacjonarnych działa pod różną postacią na terenie dużych centrów oraz galerii handlowych. To tam obecnie odbywa się największa sprzedaż akcesoriów oraz papierosów elektronicznych. Mniejszą popularnością cieszą się punkty zlokalizowane przy głównych ulicach w większych miejscowościach. W przypadku chęci otworzenia sklepu w centrum handlowym, największym wyzwaniem są często wysokie koszty najmu oraz długie umowy utrudniające szybkie wycofanie się ze sprzedaży. Z tego powodu coraz większą popularnością cieszą się sklepy internetowe. Handel elektronicznych papierosów w sieci rozwija się niezwykle dynamicznie. Do takiej działalności zachęcają praktycznie zerowe koszty prowadzenia działalności oraz możliwość łatwego dotarcia do potencjalnych klientów zainteresowanych ofertą. O ile w przypadku sklepów stacjonarnych większość punktów stanowią te należące do dużych sieci, to w Internecie działa wielu niezależnych sprzedawców.

Co decyduje o sukcesie?

W przypadku tradycyjnych sklepów najważniejsza jest naturalnie lokalizacja. Bez odpowiedniego miejsca nie ma, co myśleć o efektywnej sprzedaży. E-papieros musi być widoczny oraz dostępny dla klientów miejscach, gdzie robią swoje pozostałe, domowe zakupy. W przypadku sklepów internetowych dużo zależy od jakości produktów oraz skutecznej reklamy w serwisach branżowych oraz obecność w popularnych wyszukiwarkach. Jeszcze przez dłuższy czas mniejsi sprzedawcy będą mogli skutecznie konkurować z dużymi graczami. Dużo łatwiej jest jednak otworzyć sprzedaż internetową ponieważ najbardziej atrakcyjne punkty w centrach handlowych oraz marketach są już dawno zajęte. Dodatkową zachętą do spróbowania sił w branży może być informacja, że e-papierosy jeszcze przez jakiś czas nie będą objęte akcyzą. Nie będzie zatem konieczne drastyczne podnoszenie cen.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

1 Komentarz

  1. Kinga pisze:

    Wydaje mi się, że jednak punty w centrach handlowych i galeriach cieszą się największym powodzeniem. Osobiście korzystam z e-papierosa od pół roku i póki co akcesoria do niego kupowałam właśnie przy okazji innych, domowych zakupów w obiekcie handlowym. Raczej nie szukałabym specjalnie osobnego sklepu, który posiadałby tą grupę produktów. E-sklep to ciekawa alternatywa, ale tylko gdy nie musimy mieć produktu na “już”.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>