Dlaczego dopasowanie prezentu biznesowego do gusti odbiorcy ma znaczenie?

KOSZ-PREZENTOWY-ZE-SŁODYCZAMI-ES37-CZAR-SŁODYCZY-(2)Dawanie prezentów biznesowych nie zawsze jest najlepszym sposobem na utrzymanie relacji biznesowych, tj. nieprzekazywanie prezentów jest lepsze niż dawanie prezentów. Firma wysyłała swoim klientom coroczne prezenty świąteczne. Później okazało się, że klienci naprawdę chcieli większej zniżki lub lepszej obsługi klienta, a nie prezentu świątecznego. Niezwykle ważne jest, aby zrozumieć i dostarczyć klientom to, czego naprawdę chcą, zamiast tracić czas i pieniądze na prezenty, które nie spełniają ich potrzeb. Są jednak takie prezenty świąteczne firmowe, które zawsze się sprawdzają: kosze upominkowe dopasowane do gustu odbiorcy.

Rozważania praktyczne

Najważniejszą zasadą przy wręczaniu prezentów biznesowych jest stosowność. Podarunek musi być postrzegany przez odbiorcę jako odpowiedni dla relacji między ofiarodawcą a odbiorcą – ponieważ niewłaściwy prezent może przynieść firmie więcej szkody niż pożytku. To, czy podarunek jest odpowiedni, zależy nie tylko od samego prezentu – jego rodzaju i wartości, ale także od kontekstu lub okazji, w której prezent jest wręczany lub otrzymywany.

Rodzaj prezentów

O tym, czy prezent biznesowy jest właściwy, decyduje odbiorca, a nie osoba obdarowywana. Prezenty dla najlepszych klientów i dostawców prawie zawsze są towarem tradycyjnym. Prezenty dla pracowników są często wręczane w formie bonów, podczas gdy tradycyjne upominki, takie jak artykuły papiernicze lub porcelana, nadal są popularne, okazuje się, że że elektronika lub przedmioty związane z komputerem stają się coraz bardziej popularne i tańsze.

Prezenty firmowe należy zawsze wybierać z ostrożnością i wrażliwością. Prezent to bardzo osobista sprawa. Niektóre upominki, które zostałyby uznane za „zbyt osobiste”, takie jak perfumy, bielizna lub biżuteria, nie nadają się jako prezenty firmowe, ponieważ sugerują intymność. Prezenty firmowe z definicji są bezosobowe.

W jaki sposób prezent firmowy może zyskać bardziej osobisty charakter?

Badania pokazują, że ludzie uwielbiają widzieć swoje nazwiska w druku, zwłaszcza na czymś, czego często używają. Nie powinno więc dziwić, że dzisiejsze udane prezenty są zazwyczaj spersonalizowane lub mają osobisty charakter; są bardziej kreatywne i zapadają w pamięć – jak właśnie kosze upominkowe. Jedno z badań szacuje, że ponad jedna czwarta wszystkich prezentów biznesowych ma dziś nadruk z imieniem i nazwiskiem lub monogramem obdarowanego.

Okazje i wyczucie czasu

To, kiedy korzystać z prezentów firmowych jest niewątpliwie kluczowe, ponieważ moment wręczania prezentów będzie miał wpływ na proces decyzyjny obdarowanego. O czasie decydują zarówno czynniki zewnętrzne, takie jak zwyczaje, jak i czynniki wewnętrzne, takie jak zamierzone cele. Na to może mieć również wpływ harmonogram innej kampanii marketingowej, na przykład wprowadzenie nowego produktu

Typowymi okazjami do wręczania prezentów biznesowych są: Boże Narodzenie, kongresy / targi, imprezy promocyjne i rocznice firmowe itp. Okazje mogą się różnić – ale wszystkie inne zasady, o których mówimy w tym miejscu są niezmiennie ważne.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>