Filmy edukacyjna i edukacja filmowa – to ma znaczenie!

Istotna jest umiejętność wykorzystania rożnych mediów w edukacji XXI wieku. Edukacja filmowa w szkołach zwiększa zaangażowanie uczniów, inspirując, poprawiając umiejętność czytania i pisania oraz poprawiając zachowanie.

oferujemy edusklep

W dzisiejszych czasach dzieci i młodzież otrzymują dużą ilość edukacji, informacji i rozrywki za pomocą nieruchomych i ruchomych obrazów na ekranach – w telefonach komórkowych, notebookach, ipadach, telewizorach i kinach jest tego całe mnóstwo. Podczas gdy zawsze uznawano, że umiejętność czytania i pisania jest niezbędna, aby żyć pełnią życia jako aktywni obywatele, nigdy wcześniej nie było potrzeby pełniejszego korzystania z mediów, także z powodu mnóstwa ukutych “fałszywych” aktualności “w mediach społecznościowych. Dzieci muszą wiedzieć jak się w tym odnaleźć i jak z tego korzystać.

Poziom zrozumienia filmu, umiejętność bycia świadomym przy wyborze filmów, kompetencje do krytycznego oglądania filmu i analizowania jego treści, kinematografii i aspektów technicznych; oraz umiejętność manipulowania językiem i zasobami technicznymi w tworzeniu produkcji ruchomego obrazu ma znaczenie w edukacji XXI wieku.

Edukacja filmowa czyli umiejętność korzystania z mediów, edukacja medialna i umiejętność korzystania z mediów są często używanymi terminami obejmującymi podobne elementy i podejścia. W każdym przypadku umożliwia to jednak dzieciom i młodzieży (i dorosłym!) zrozumienie, w jaki sposób znaczenie mają przekazy filmowe i ruchome, zachęca ich to również do oglądania filmy z różnych źródeł i inspiruje je do tworzenia własnych filmów. Tym samym młodzi ludzie są uprawnieni do kulturowej piśmienności – aby móc “czytać” filmy i teksty ruchome, które widzą każdego dnia i tworzyć swoje, aby inni mogli je również oglądać.

Oglądanie filmu może zainspirować dzieci poprzez bogate zdjęcia, wykorzystanie ujęć kamery, muzyki, efektów dźwiękowych, ciszy i dialogu, dlatego filmy edukacyjne jak i sama edukacja filmowa – oba te człony są tak ważne.

Oczywiście nie żadnych formalnych wymagań dotyczących edukacji filmowej lub medialnej, w ramach polskiego programu nauczania ale to nie znaczy, że nauczyciele powinni tę kwestię zaniedbać. Warto kierować się w stronę najlepszych krajowych inicjatyw edukacji filmowej na świecie i zainspirować się tym, by przenieść te inspiracji do własnej społeczności szkolnej.

Zapewnienie nauczycielom i uczniom możliwości uczenia się o tym, jaki film i inne teksty z ruchomego obrazu mają sens, jak i dlaczego są produkowane oraz jaki mają wpływ na odbiorców, powinno być od dawna podstawą praktyki edukacji filmowej, bowiem pobudzenie umysłu wizualnymi obrazami naprawdę działa – dzieci są tym pochłonięte i mogą się z takich zajęć naprawdę wiele nauczyć.

W ostatnich latach praktyczne działania, narzędzia i techniki pojawiły się w oparciu o wypróbowane i przetestowane metody, takie jak użycie czynników, jakimi są kolor czy dźwięk, to wszystkie one razem wzięte zapewniają specjalną strukturę do rozważenia przez uczniów, zachęcając ich do rozwijania własnych filmów.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>