Jak produkty Google mogą pomóc w rozwoju Twojej firmy?

produktygoogle

Pytanie proste i trudne zarazem. Dla osób, które są obyte z nowymi mediami pozycjonowanie stron nie jest niczym nadzwyczajnym, jednak to nie takim osobom najbardziej potrzebne są usługi oferowane przez Google. Pozycjonowanie lokalne jest czymś, co wpływa na wypromowanie danej firmy w tani, szybki i prosty sposób. Wystarczy kilka prostych czynności, a reszta dzieje się sama. Małe firmy, które nie mają dużego budżetu do wykorzystania mają dzięki takim usługom możliwość trafienia do większego grona odbiorców.

Potęga jednego słowa

Pozycjonowanie słów to jeden z produktów Google, który pomaga wypromować firmę w danej okolicy. Jak wiadomo, po wpisaniu jakiejkolwiek frazy w wyszukiwarkę Google wyświetla nam się zazwyczaj bardzo wiele różnych stron, często jest ich kilkadziesiąt, lub nawet kilkaset, jednak rzadko, kiedy zdarza się nam przeszukiwać dalsze strony, tak, więc koncentrujemy sie na pierwszych 10ciu wynikach i tam szukamy odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Zatem, strony, które pojawiają się wyżej w takich wyszukiwaniach są z góry na wygranej pozycji.

To jest właśnie pozycjonowanie słowa. Powiedzmy, że ktoś przyjeżdża do Katowic i szuka dobrej restauracji, w której może zjeść obiad lub kolację. W wyszukiwarkę Google wpisuje hasło “dobra restauracja Katowice”. Wyskakuje mu szereg lokali z całych Katowic, i nie tylko. Pierwsze miejsca zajmują lokale, które skorzystały z usługi Google i zapłaciły za to, aby po wpisaniu frazy “dobra restauracja Katowice” pojawiły się jak najwyżej w znalezionych pozycjach. Oczywiście wykupienie pozycjonowania słów powinny poprzedzać badania, które pomogą ustalić, jakie słowa są najczęściej wpisywane w celu wyszukania konkretnych lokali, a co ważniejsze dobiorą te słowa do grupy docelowej, na którą nastawiona jest dana firma.

Na szczęście również w tym zakresie firma Google świadczy usługi, dzięki monitoringowi wyszukiwań jest wstanie zasugerować słowa kluczowe, które najbardziej opłaca się wykupić, aby pozycjonowanie przyniosło wymierne korzyści. Jak sama firma Google podkreśla nie ważne jest ile płacimy za pozycjonowanie, ale ile końcowo wynosi nas pozyskanie jednego klienta. Dzięki narzędziom Google można to łatwo wyliczyć, ponieważ do naszej dyspozycji jest cały monitoring wyszukiwań i wejść na naszą stronę, jak i to, czego konkretnie klienci wyszukują na stronie, może to być także sugestią do przebudowania wyglądu strony internetowej firmy.

Lokalizacja na mapach Google

Poza wykupem pozycjonowanych słów można również umieścić swoją firmę na mapach Google. Jak to zrobić i w jaki sposób to działa? Zacznijmy od tego, jak to funkcjonuje i po co się tym zajmować. Wróćmy do przykładu wyszukiwania restauracji w Katowicach. Jeśli osoba wyszukująca restauracje znajduje się niedaleko naszego lokalu, to w trakcie wyszukiwania poza restauracjami wysoko pozycjonowanymi za pomocą samych słów pojawią się też restauracje, które znajdują się blisko szukającego, wraz z mapą, na której dokładnie oznaczone jest miejsce, w którym znajduje sie dany lokal, obok mapy zazwyczaj pojawia się tam także szacowany czas dojazdu i dokładna odległość lokalu od miejsca, z którego nastąpiło wyszukiwanie. Jeżeli danej osobie będzie zależało na czasie, to bardzo prawdopodobne, że wybierze jeden z okolicznych lokali, na których szukanie nie straci cennego czasu. A teraz przejdźmy do tego, jak znaleźć się na mapach Google.

Wystarczy w usłudze Google Moja Firma stworzyć wizytówkę swojego lokalu, która będzie zawierała krótki opis, adres oraz dane kontaktowe. Kilka minut pracy przekłada się na to, że nasz lokal pokaże się wszystkim osobom w okolicy, które będą poszukiwały restaurację. Ponadto usługa Google Moja Firma daje możliwość wystawiania przez klientów opinii na temat naszego lokalu, a te z kolei w bardzo dużej mierze oddziałują na popularność i wpływają na wybór naszego lokalu przez kolejne osoby.

Dodatkowym plusem tej usługi, o którym wiele osób zapomina jest to, że nasza firma wcale nie musi posiadać strony internetowej, aby pojawiać się na pierwszych pozycjach wyszukiwania. Wystarczy wizytówka z lokalizacją i już wszyscy będą wiedzieć, że istniejemy.

Więcej na temat produktów google dla firm dowiesz się na stronie autora poradnika https://www.businessweb.pl/reklamy-google.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

1 Komentarz

  1. Marek pisze:

    Witam jeśli chodzi, o promocję w google to fajną opcją jest przede wszystkim Google+. Mając bloga można pokazać swoją firmę szerszej publiczności w internecie. Dodatkowo można jeszcze wrzucić stronę i płatnie ją wypromować mimo wszystko jest to naprawdę dobra sprawa. Ja z tego ostatnio korzystam i jestem zadowolony.

Odpowiedz na „MarekAnuluj pisanie odpowiedzi

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>