Jak wybrać specjalistę od pozycjonowania? Czego się wystrzegać?

jak-wybrac-specjaliste-od-pozycjonowania-czego-sie-wystrzegac

Kto nie ryzykuje, ten nie pije szampana. Czy jednak mając potrzebę pozycjonowania sklepu internetowego, można zaryzykować? Ryzyka nie da się uniknąć, ale warto zrobić wszystko, by je zminimalizować. W końcu w grę wchodzą zarówno koszty związane ze zleconymi usługami, jak i utracone korzyści, w wyniku niepowodzenia. Na co zwracać uwagę i czego się wystrzegać, by sklep internetowy przynosił zyski?

Freelancer czy agencja?

Za pozycjonowanie biorą się zarówno freelancerzy, jak i duże agencje. Czy duży może więcej? A może duży będzie zbyt drogi i niekoniecznie lepszy? Czy wolny strzelec jest w stanie przebić swoją ofertą doświadczenie i możliwości, które posiadają agencje?

Wybór jednego czy drugiego, wiąże się i z zaletami, i z wadami. Sęk w tym, by zadecydować, uwzględniając indywidualne potrzeby, nie tylko budżet finansowy przeznaczony na pozycjonowanie.

Dlaczego agencja? Bo zwykle ma spore zaplecze techniczne, ale i to ludzkie. Zespół, który jest w stanie zareagować szybko, i przede wszystkim, skutecznie. Z minusów trzeba jednak wymienić wysokie kwoty i często działania szablonowe, wedle odgórnie przyjętych schematów, w których brakuje miejsca na kreatywne rozwiązania. Tych jednak nierzadko potrzebuje skuteczne pozycjonowanie sklepu internetowego, o czym można się przekonać, zagłębiając się w artykuł https://www.blog.gdaq.pl/2018/02/skuteczne-pozycjonowanie-sklepu-internetowego-krok-po-kroku/.

Co z freelancerami? To, co u agencji było wadą, czyli schematyczne działania, u freelancerów rzadko się pojawia. Samodzielnie działający specjaliści dobierają narzędzia, metody i sposoby indywidualnie do potrzeb klientów. Oni nie idą na ilość, lecz na jakość. Liczą na owocną i długotrwałą współpracę, dlatego tym bardziej starają się znaleźć możliwie kreatywne rozwiązania, i czynią to z niemałą skutecznością. Freelancerzy poświęcają swój czas znacznie mniejszej liczbie klientów, dlatego każda rozmowa, spotkanie i wreszcie realne działania, przynoszą oczekiwane efekty.

A wady? Trzeba się naszukać, by znaleźć osobę, która wykaże się doświadczeniem, wiedzą i umiejętnościami, a nie zaoferuje jedynie kuszącej gadki marketingowej. Jak to zrobić?

Internet zawsze służy pomocą!

Niezależnie, czy wybór ma ostatecznie paść na agencję, czy freelancera, poszukiwania warto zacząć od sieci. To tu znaleźć można opinie. Łatwo o polecenia konkretnych firm czy osób. Im więcej pozytywnych ocen i poleceń, tym większa szansa podjęcia współpracy z rzetelną agencją czy specjalistą.

Warto zwrócić uwagę na historię firmy, jej dotychczasowe doświadczenie, właściciela. Przyjrzeć się i ocenić, czy nic nie wzbudza wątpliwości. Pokusić się nawet o sprawdzenie danych w ewidencji firm.

Nie obejdzie się bez rozmowy, podczas której można się przekonać, co, za ile jest oferowane. W jaki sposób działa dana firma czy osoba, jakie ma sukcesy na swoim koncie. Umowa to rzecz święta, a i ona powinna być dla klienta jasna, przejrzysta, bez zbędnych haczyków, które rujnują początkowe zaufanie. Warto rozmawiać, czy będzie można liczyć na indywidualne podejście, regularne raporty, możliwość modyfikacji podejmowanych działań, gdy zmienią się potrzeby klienta lub te rynkowe i trzeba będzie je dostosować do sytuacji zastanej. Im więcej szczegółów weźmie się pod uwagę, tym lepiej.

Sklep internetowy, który ma przynosić zyski, nie obejdzie się bez pozycjonowania. Jeśli ma być ono prowadzone rzetelnie i rentownie, dobrze jest powierzyć je w ręce specjalisty lub zespołu specjalistów.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>