Co to jest Google Ads?

letter-5935268_1280

Popularne dziś Google Ads, które dawniej znane było jako Google Adwords to wciąż narzędzie, które przyciąga do siebie ogromną ilość osób chętnych do promowania swojego biznesu. Jest to rozwiązanie firmy Google, które służy do tworzenia i zarządzania kampaniami reklamowymi.

Co to jest Google Ads i na czym konkretnie polega?

System reklamowy od Google przede wszystkim wyświetla reklamy w formie tekstowej i produktowej. Pewnie nie raz natknęliśmy się na nie w wynikach wyszukiwania podczas przeglądania internetu. Oprócz tego Google Ads znane jest z reklam w postaci graficznej oraz tych wyświetlanych w serwisie YouTube, które prawdopodobnie codziennie pokazywane są na naszych urządzeniach. Duża część osób przywykła już do obecności reklam, ale mimo wszystko wciąż jesteśmy w stanie natrafić na taką, która szczególnie przyciągnie naszą uwagę. Reklama ma przecież to do siebie, że jej celem jest zwracanie uwagi, toteż ta odpowiednio zrobiona i przede wszystkim przemyślana będzie wykonywała swoje zadanie z powodzeniem.

Google Adwords powstał wcześniej niż wielu mogłoby się wydawać, ponieważ już w 2000 roku, natomiast od 2018 znany jest jako Google Ads

W jaką reklamę warto zainwestować?

Wybór mamy szeroki, ponieważ Google Ads pozwala nam na stworzenie różnego rodzaju reklam, takich jak:

  • reklama tekstowa, pojawiająca się w wyszukiwarce,
  • reklama dedykowana na urządzenia mobilne, która pozwala nam na nawiązanie połączenia z numerem telefonu, który został wcześniej ustalony,
  • reklama produktowa, często używana przez sklepy internetowe, pozwala na promowanie produktów na samej górze wyników wyszukiwania, dzięki czemu są dobrze widoczne i przyciągają uwagę,
  • reklama banerowa, która stanowi formę graficzną i może być wyświetlana na stronach internetowych oraz aplikacjach, które instalujemy na swoje telefony,
  • reklama elastyczna, która jest podobna do tej banerowej i zbudowana jest przez system, który sam na podstawie kilku elementów buduje taką reklamę i sprawdza, która kompozycja uzyska najlepszą skuteczność,
  • reklama w serwisie YouTube, czyli jednym z najbardziej popularnych serwisów w całym internecie; pozwala na wyświetlanie reklamy pod postacią filmiku, przerywając materiał, w którym się zawiera,
  • reklama w serwisie pocztowym Gmail, pozwala na wysyłanie reklam jako wiadomości mailowych;

Jak więc się okazuje, mamy naprawdę duże pole, jeśli chodzi o promowanie się w sieci i wybór odpowiedniej reklamy powinien zależeć od tego, co chcemy rozpowszechnić i do jakiej grupy odbiorców chcemy trafić.

Reklama w Google Ads – cena

Jeśli zastanawiamy się, jaką kwotę należy zapłacić, aby móc zacząć reklamować się w sieci – warto, abyśmy wiedzieli, że nie ma czegoś takiego, jak minimalna lub maksymalna kwota, którą należy wydać, aby zacząć promować swój biznes. W zależności od wielkości firmy, którą prowadzimy – prawdopodobnie budżet na reklamy, którym dysponujemy jest zupełnie różny. Większe firmy będą skore, aby wydać duże kwoty na reklamę, często sięgające liczb pięciocyfrowych, natomiast mniejsze biznesy dostosują promowanie do swoich możliwości i wydadzą na nie o wiele mniejsze pieniądze. Warto jednak wiedzieć, że wielkość budżetu wpływa na zasięg reklamy.

Do kosztów należy też doliczyć usług specjalisty, który poprowadzi dla nas kampanię Google Ads. Kontakt do takiego specjalisty znajdziemy bez problemu i warto wybrać kogoś, kto zrobi to dobrze. Przykładem może być np. Grzegorz Czajkowski, specjalista Google Ads z kilkuletnim doświadczeniem.

Kto zobaczy reklamę w Google Ads?

Przed wszelkimi działaniami reklamowymi należy się zastanowić nad tym, kto jest naszą grupą odbiorców. Nie ma bowiem sensu promować produktu czy usługi wszystkim, jeśli te przeznaczone są dla jakiejś konkretnej grupy docelowej. Przykładowo: grupą docelową produktów do makijażu są kobiety, często w konkretnym wieku. Nie miałoby więc sensu kierować reklamy do mężczyzn, ponieważ to nie oni w zamyśle są naszą grupą odbiorców. Reklama powinna wyświetlać się osobom, które można określić jako potencjalnych klientów, a więc ludzi, którzy faktycznie skłonni byliby kupić nasz produkt lub zapłacić za nasze usługi.

Oprócz targetowania na podstawie płci i wieku możemy również określić, czy reklama wyświetli się, jeśli wyszukana w wyszukiwarce zostanie konkretna fraza, słowo kluczowe. Kolejnym ważnym aspektem jest kierowanie reklamy do ludzi, którzy przebywają w konkretnym regionie lub interesują się firmami tam działającymi, wysyłając takie zapytania w wyszukiwarce. Powinno się również kierować reklamę w stronę potencjalnie zainteresowanych tym tematem osób, ponieważ wtedy istnieje największa szansa, że odbiorca z racji, iż produkt leży w kręgu jego zainteresowań, kliknie w reklamę lub zwróci na nią uwagę.

Google Ads jest naprawdę doskonałym narzędziem do promowania swojego biznesu, dlatego warto zwrócić na nie szczególną uwagę.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>