Zrobiłeś to. Zobowiązałeś się do zakupu kontenera wysyłkowego (lub kilku) i masz idealne miejsce na skonfigurowanie go i rozpoczęcie budowy. Teraz nadszedł czas, aby przemyśleć logistykę dostawy i rozładunku kontenera….
Ile masz miejsca? Czy są tam drzewa lub inne przeszkody nad głową? Czy ziemia jest płaska, czy czekają na Ciebie pewne wyzwania na części terenu? Te pytania i inne są ważne, trzeba je przemyśleć i omówić z dostawcą. W zależności od firmy może istnieć kilka różnych opcji, które mogą mieć wpływ na koszt i ostateczną pozycję kontenerów. Jeśli się nie powiedzie – zostaje jeszcze jedna opcja wynajem kontenerów. Jednak nie musi tak być. Lepiej porozmawiajmy o różnych sposobach dostarczania kontenerów wysyłkowych i przejdźmy do omówienia kilku rzeczy, o których należy pamiętać w tym kontekście.
Najczęstszym sposobem rozładunku kontenera jest zsunięcie go z tyłu ciężarówki lub przyczepy. Pojazd będzie zwykle wyposażony w hydraulicznie sterowaną odchylaną platformę, a po osiągnięciu właściwego kąta tarcie nie będzie już utrzymywać pojemnika na miejscu i zacznie zsuwać się z tyłu, aż róg kontenera uderzy o ziemię.
Wykwalifikowany kierowca będzie następnie powoli jechał ciężarówką do przodu, pozwalając, aby przód kontenera przesuwał się dalej w dół platformy, aż spocznie na ziemi.
Kwestie do rozważenia:
- Nawierzchnia: Ciężarówka / przyczepa musi cofać się do miejsca, w którym spocznie tył kontenera, więc będziesz potrzebować płaskiej powierzchni, aby jechać dalej. Metoda zsuwania najlepiej nadaje się do umieszczania pojemników na podłożu lub fundamencie płytowym.
- Pionowe układanie kontenerów : nie ma możliwości układania pojemników dostarczanych za pomocą takiego transportu. Jeśli Twój projekt zawiera dowolne ułożone w stos kontenery, musisz zorganizować inny sprzęt, aby rzeczywiste układanie kontenerów w pożądaną konstrukcję było w ogóle możliwe.
Inną opcją jest ciężarówka z bocznym urządzeniem ładującym. Umożliwia to podjechanie nią obok obszaru fundamentu i ułożenie kontenera bezpośrednio z boku.
Kwestie do rozważenia:
- Nawierzchnia gruntu: ciężarówka / przyczepa musi mieć płaskie podejście na jednym z długich boków obszaru fundamentu kontenera, a także będzie musiała rozstawić podpory hydrauliczne, aby zapobiec przewróceniu. Te wysięgniki rozciągają się od przodu i tyłu pojazdu, więc upewnij się, że masz dla nich odpowiednio dużo miejsca.
- Pionowe układanie: wiele takich ciężarówek może układać kontenery w pożądane konstrukcje, ale najwyżej dwa pojemniki. Ze względu na ich ograniczony zasięg i obecność wysięgników układanie jest zwykle ograniczone do jednego kontenera bezpośrednio na innym… bez przesuwania lub prostopadłego układania.
Tradycyjny dźwig
Dźwig typu żuraw to coś, co wielu ludzi kojarzy z rozładunkiem kontenerów. Oferują dużą elastyczność, ale mogą być drogie – zwłaszcza jeśli nie znajdujesz się w pobliżu dużego miasta. Sam żuraw jest pojazdem, a dodatkowa ciężarówka / przyczepa będzie potrzebna do osobnego transportu kontenera. W przypadku konstrukcji z jednym kontenerem może to nie być opłacalne, ale w przypadku większej liczby kontenerów jest najlepsze.