Jak promować salon kosmetyczny? Tych wskazówek nie możesz zignorować!

glass-3081015_960_720Jeśli chodzi o marketing w salonie online, trudno jest wiedzieć, jak do tego podejść. Google stale zmienia zasady. Wydaje się, że co miesiąc pojawia się nowe narzędzie społecznościowe. A twoja konkurencja staje się mądrzejsza i trudniejsza do pokonania, bowiem salony takie jak salon M Estetic nigdy nie odpuszczają!

Gdzie zacząć? Czy to naprawdę się opłaci? Gdzie powinienem poświęcić swój czas, pieniądze i wysiłek? Nie jesteś sam w zadawaniu tych pytań.

W tym poście spójrzmy na duży obraz online, o czym trzeba pomyśleć. Następnie każdy po jego przeczytaniu powinien zainspirowany zająć się szczegółowymi tematami marketingu internetowego. Całe szczęście w sieci można się spotkać z mnóstwem praktycznych wskazówek i pomysłów dla przedsiębiorców salonów na temat skutecznego marketingu firmy w tej branży.

1. Skoncentruj się na spójności marki zarówno online, jak i offline

Pamiętaj o tych radach podczas czytania tego artykułu: budowanie silnej marki salonu online jest tym samym, co offline. Zasady są identyczne – potrzebujesz jasnego, stałego wyglądu, przekazu i dotyku. Każdy musi wiedzieć, co oznacza Twoja firma i jakie są jej podstawowe wartości.

Przede wszystkim, musisz konsekwentnie przedstawiać swoją markę we wszystkich kanałach marketingowych. Jeśli potencjalny klient spojrzy na stronę Twojego salonu, a następnie przejdzie do Twojego Facebooka, musi zobaczyć, że wygląda tak samo i brzmi tak samo. Nie można tego wystarczająco podkreślić – to właśnie tam wiele firm zajmujących się kosmetykami i pięknem czy urodą robi błąd, gdy chodzi o marketing internetowy.

2. Czy witryna salonu jest mobilna?

Jest to „marketingowy” fakt, że aktualna, dobrze zaprojektowana strona salonu jest niezbędna, jeśli chcesz znaleźć nowych klientów i wyprzedzić lokalnych konkurentów.

Jednak w dzisiejszych czasach musi być również responsywna. Dane z badań ujawniają, że urządzenia mobilne generują obecnie prawie 20% całego globalnego ruchu internetowego. Jeśli witryna Twojego salonu nie reaguje na urządzenia mobilne, duża część populacji nie będzie Cię widzieć. A jeśli nowi klienci nie będą Cię widzieć online, dokonają rezerwacji w salonie konkurencji.

3. Uruchom bloga, aby wzmocnić marketing online

Jakość treści jest najważniejsza, jeśli chodzi o Google. W ciągu ostatnich 18 miesięcy Google wyjaśniło, że zapewni wyższą pozycję w witrynach z regularnymi dostawami świeżych, odpowiednich treści.

Cóż – blog to świetny sposób na tworzenie przez salony treści, na które Google jest tak głodny. Jeśli zastanawiasz się nad jego uruchomieniem, musi ono być dobrze napisane i atrakcyjne zarówno dla Google, jak i dla czytelników. Obawiam się, że zła pisownia, słaba gramatyka i pisanie nie będą robić nic dobrego w tym temacie. Czytelnicy chcą błyszczącej dopracowanej treści, pełnej przydatnych wskazówek i porad na temat włosów i urody.

4. Bądź społeczny online, ale zachowaj profesjonalizm.

Zbyt wiele firm inwestuje w to, aby ich strona internetowa wyglądała idealnie, ale ich Facebook wygląda jak niechlujny notatnik plotek i nieostrych zdjęć. Nie popełniaj tego błędu!

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>