Agencja kreatywna – poradnik eksperta

social-media-5187243_640

Niezależnie od tego, czy startujesz w nowej branży, czy tylko zmieniasz dotychczasową strategię marketingową, dobre partnerstwo z efektywną agencją kreatywną może pomóc w rozwoju Twojej firmy. Dla właścicieli firm wybór agencji kreatywnej do współpracy może być trudnym zadaniem. Najczęściej wynika to z Twojej niewiedzy na temat rzeczywistych potrzeb, które chcesz zrealizować i z tego powodu może się zdarzyć, że podejmiesz złą decyzję. Spójrzmy prawdzie w oczy – wiesz, że potrzebujesz pomocy przy rebrandingu lub poprowadzeniu kampanii marketingowej. Co i jak trzeba zrobić i od czego zacząć to już zupełnie inna sprawa.

Dobrym pomysłem jest zorganizowanie swego rodzaju konkursu ofert, w którym każda agencja kreatywna, która będzie zainteresowana współpracą, przedstawi Ci swoją wizję i sposób jej realizacji. Umożliwienie agencjom zaprezentowania oferty dla Twojej firmy to świetny sposób na upewnienie się, że budżet zostanie rozsądnie wydany. W trakcie wyboru ofert łatwiej też będzie Ci zrozumieć, czego potrzebujesz i ten proces poprowadzi Cię do agencji najlepiej dopasowanej do danego zadania. Składa się zasadniczo z trzech części.

Jak agencja kreatywna przygotowuje prezentację

Zanim zaczniesz poszukiwania, opracuj swoje cele i wyobraź sobie, jak realizacja projektu powinna je spełnić. Nie potrzebujesz kompleksowego planu – skuteczna agencja kreatywna może w tym pomóc – ale ustalenie jasnych celów zapewni obu stronom dobry punkt wyjścia. Następnie poproś zaufanych partnerów i klientów o ich rekomendacje i dokładnie zbadaj każdego potencjalnego klienta. Chociaż możesz chcieć skorzystać z agencji lokalnej, nowoczesne technologie sprawiają, że ​​możesz współpracować z agencjami z dowolnego miejsca w kraju, a nawet na świecie. Jeśli nie ma jakiegoś rzeczywistego wymogu, nie pozwól, aby względy geograficzne ograniczały Twój wybór.

W celu zawężenia listy agencji, z której dokonasz ostatecznego wyboru, zastosuj następujące kryteria:

Poprzednie prace i studia przypadków (case studies)

Czy pracowali nad projektami o podobnej wielkości i skali w Twoim sektorze? Czy jest jakaś wzmianka o wypracowanym przez nich zwrocie z inwestycji? Być może poprzednie osiągnięcia agencji wyglądają świetnie, ale czy to zadziała w Twoim przypadku?

Zasoby i zaplecze finansowe agencji

Chociaż mniejsze agencje mogą dobrze Ci służyć, jeśli potrzebujesz pełnego wsparcia, upewnij się, że mają umiejętności i zasoby, aby wykonywać wszystkie prace w sposób kompetentny i skuteczny.

W tym momencie zaczniesz opracowywać listę agencji, do których chciałbyś się zwrócić, na podstawie prac, które wykonali wcześniej. Jednak ważniejszym czynnikiem do rozważenia jest to, jak dobrze będziecie ze sobą współpracować.

Relacja, jaką agencja kreatywna nawiąże z Twoją firmą

Zanim każda agencja kreatywna, którą zaprosisz, przedstawi swoją ofertę i warunki współpracy, warto zorganizować spotkanie robocze. To doskonała okazja, aby omówić swoje cele i odpowiedzieć na pytania z ich strony. W tym czasie będziesz mógł sprawdzić, jakie relacje wytworzą się, gdy spotkasz się z ludźmi, z którymi możesz pracować na żywo. Te spotkania mogą na dłuższą metę zaoszczędzić mnóstwo czasu. Zaproś maksymalnie trzy agencje do prezentacji podczas sesji roboczej. Kiedy ich zaprosisz, zdecyduj, czy chcesz zobaczyć ich kreatywne pomysły, aby ocenić, w jaki sposób proponują odpowiedzieć na Twój brief, czy po prostu chcesz, aby przedstawili ogólne założenia tego, jak podejdą do briefu.

Jeśli chcesz kreatywnych pomysłów, dobrym pomysłem jest zaproponowanie opłaty za ich czas. Zadecyduje o tym Twój budżet. Zapraszając agencje, nawet jeśli już je spotkałeś, pamiętaj o podaniu jak największej ilości informacji. Jeśli nie masz pewności, czego chcesz, może to spowodować marnowanie czasu na nieodpowiednie odpowiedzi.

 

 

 

 

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>