Pracy zdalnej sprzyja nie tylko dobrze zaaranżowana przestrzeń, czyli tzw. homeoffice, lecz również narzędzia, za pomocą których możemy świadczyć usług. Pomagają one zarządzać obowiązkami i czasem oraz wspierają nasz kontakt z resztą zespołu.
Poczta elektroniczna
Za pomocą poczty elektronicznej możemy prowadzić stałą komunikację z naszymi współpracownikami oraz kontrahentami. Najlepiej, jeżeli mamy dostęp nie tylko do prywatnej skrzynki, lecz również służbowej. Dzięki temu prędko uzyskamy niezbędne kontakty do znaczących klientów. Uprości i przyspieszy to większość procesów oraz pozwoli na wgląd w rozmowy prowadzone w przeszłości. W przypadku, gdy przez naszą pocztę przechodzą duże pliki, warto zastanowić się nad szybkim i stałym łączem internetowym.
Wirtualny dysk
Wirtualne dyski umożliwiają szybki wgląd do projektów oraz danych przechowywanych w chmurze bądź na serwerze firmy, w której pracujemy. Dostęp do nich uzyskamy kontaktując się z odpowiednią jednostką w naszej pracy. Niektórzy pracodawcy informują o takiej możliwości już na etapie rekrutacji bądź ogłoszeń zamieszczanych m.in. na portalu Pracuj.pl. Wychodzą w ten sposób naprzeciw pracowników zwłaszcza w branżach specyficznych np. w marketingu czy IT. Możliwość połączenia z dyskami sieciowymi wymaga jednak dostępu do szybkiego Internetu.
Komunikator
Wiele firm używa do komunikacji wewnętrznej specjalnych komunikatorów. Za ich pomocą możemy w mgnieniu oka skontaktować się z najważniejszymi osobami w pracy. Jest to o wiele wygodniejsze i przede wszystkim bardziej formalne niż kontakt za pomocą portali społecznościowych. Co więcej, większość komunikatorów pozwala na rozmowy większym grupom pracowniczym z całego świata. Może się ona wówczas odbywać nawet w ramach wideokonferencji. Ma to ogromne znaczenie, jeśli bierzemy udział w międzynarodowych projektach zrzeszających wiele różnych podmiotów.