Nauka podstaw matematyki – jeden z powodów motywujących rodziców przy wyborze żłobka

Kiedy pracodawcy nie oferują płatnego urlopu (a nawet wtedy, gdy to robią), większość młodych rodziców decyduje się na powrót do pracy i równocześnie na to, by płacić za opiekę nad dziećmi. Część stawia na pozostawanie w domu i poświęcanie dochodów lub przyszłych zarobków na rzecz samodzielnej opieki nad dzieckiem.

blocks-503109_960_720

W rzeczywistości koszty opieki nad dziećmi są tak oszałamiające, że wielu rodziców nie może sobie pozwolić na opiekunkę. Jednak Ci, którzy decydują się na powierzenie opieki nad swoim dzieckiem specjalistom w placówkach wysokiej klasy, takich jak https://www.malapanda.pl/nowa-wies – nigdy nie żałują podjętej decyzji. Jednym z powodów takiego stanu rzeczy jest fakt, iż wyspecjalizowane placówki dbają o wszechstronny rozwój dziecka już od pierwszych lat, a nawet miesięcy życia. Jednym z aspektów tego rozwoju jest wpajanie podstawowych zasad matematyki.

Kolejność, sekwencjonowanie i wzornictwo są ważnymi podstawowymi umiejętnościami w matematyce. Opiekunowie dzieci mogą rozwinąć umiejętności wczesnej matematyki już małych dzieci, pomagając im w nauce właśnie tych podstawowych umiejętności.

Kolejność i sekwencjonowanie

To umiejętność tworzenia i identyfikacji wzorców. Na przykład dzieci mogą układać klocki w schematy: czerwony, niebieski, czerwony, niebieski i tak dalej. Jako dorośli, używamy umiejętności sekwencjonowania na każdym kroku – korzystanie z kalendarzy jest jednym z tych sposobów.

Patrzymy na kalendarz i szukamy wzoru, który pomaga nam przewidzieć, który dzień lub miesiąc będzie następny. Dla dzieci w wieku przedszkolnym sekwencjonowanie oznacza ustalenie, która liczba jest następna.

To pozwala porządkować obiekty według:

  • wielkości
  • położenia

Czy prosiłeś kiedykolwiek malucha, aby poukładał obiekty od najmniejszego do największego, od największego do najmniejszego, od najkrótszego do najwyższego, od najcieńszego do najgrubszego? To już były początki nauki. Małe dzieci, które rozumieją już numerację, mogą porządkować liczby od najniższej do najwyższej, od najmniejszej do największej. W końcu zrozumieją, że 6 jest wyższe niż 5 lub 20 jest wyższe niż 10.

Tworzenie wzorów

Posiadanie wzorów do kopiowania lub tworzenie własnych wzorów (takich jak czerwony, niebieski, czerwony, niebieski, czerwony, niebieski) może wydawać się proste, ale jest to świetny sposób, aby pomóc dzieciom rozpoznać porządek na świecie i przygotować je do późniejszej matematyki np. umiejętności, jaką jest mnożenie.

Opiekunowie już w żłobku mogą zacząć ujawniać dzieciom wzorce – na długo przed tym, zanim będą gotowe do nauki faktów mnożenia – poprzez tworzenie grup i liczenie całkowitej liczby obiektów. Na przykład cztery grupy po trzy obiekty składają się łącznie z 12 obiektów (4 X 3 = 12).

Warto więc przed wyborem żłobka dla dziecka spróbować zdobyć więcej informacji na ten temat, aby dowiedzieć się więcej o nauczaniu różnych koncepcji matematycznych, by móc swojemu dziecku dać wszystko co najlepsze już od najmłodszych lat. To wielka rzecz – coś co każdy rodzic może zrobić.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>