Nie masz pomysłu na biznes? Otwórz budkę z lodami

icecream

Gastronomia jest branżą, która coraz częściej wybierana jest spośród początkujących przedsiębiorców jako pomysł na biznes. Szczególnym zainteresowaniem cieszą się w ostatnim czasie mobilne punkty gastronomiczne, z których ludzie kupują wszelakie jedzenie wprost z chodnika. W statystycznej budce można kupić wszelkiego rodzaju dania fast food, kawę, słodycze i popularne lody. Pomysł na biznes jest rzeczywiście udany, jednak zanim podejmiemy decyzję o otwarciu budki z lodami, powinniśmy poznać kilka ważnych informacji.

Od czego zacząć?

Branża gastronomiczna, do której należy biznes z lodami rządzi się swoimi prawami. Przede wszystkim biznes jest sezonowy- jeśli więc chcesz założyć własną budkę z lodami, warto ruszyć z biznesem w kwietniu, najpóźniej maju, aby posiadać godne zarobki. Największy ruch w interesie rejestruje się do końca lata, maksymalnie do końca września, z czym także trzeba się liczyć. Kolejną kwestią jest fakt, że branża gastronomiczna nie uznaje pracy po osiem godzin dziennie czy wolne weekendy czy święta. Doświadczenie mówi, iż właśnie w dni wolne od pracy ludzie najczęściej korzystają z takiej formy odpoczynku, która jest możliwa do połączenia z jedzeniem, w tym najpopularniejszych deserów. Dlatego decydując się na całoroczny biznes warto wprowadzić do swojej oferty także inny rodzaj jedzenia.

Jakie koszty

Podstawową zaletą takiego biznesu są stosunkowo niskie koszty związane z rozpoczęciem działalności. Samochód mobilny przystosowany w pełni do działalności gastronomicznej to koszt około 30 tysięcy złotych. Oczywistym jest, że dokładne koszty związane z rozpoczęciem działalności są uzależnione od wyposażenia takiego punktu. Patrząc na zarobki można śmiało stwierdzić, że jest to dochodowy i opłacalny biznes- w mieście turystycznym, w dobrej lokalizacji, można liczyć na dzienny zarobek rzędu nawet 20 tysięcy złotych. Należy jednak pamiętać, że każdy dzień z gorszą pogodą generuje znaczne obniżenie zarobków.

Samemu czy z franczyzą?

Franczyza jest dobrym pomysłem dla osób rozpoczynających swoją przygodę z biznesem, bowiem daje nie tylko pracę pod szyldem znanej marki, ale także podsuwa gotowe narzędzia pomagające w codziennej pracy, co pozwala uniknąć potencjalnych błędów. Jeśli mamy już doświadczenie w prowadzeniu samodzielnego biznesu lub w branży gastronomicznej, to franczyza nie będzie konieczna.

Lodowy biznes – tak czy nie?

Każdy, kto chce założyć własny biznes, bierze pod uwagę także ten rozwijający się sektor działalności, jakim jest gastronomia mobilna, a w tym sektor z lodami. Zarobki wynikające z prowadzenia budki z lodami są zadowalające, jednak należy pamiętać o cechach tej właśnie działalności, w tym sezonowość, która umożliwia zarobek tylko w określonym okresie roku. Mobilność, będąca jedną z cech takiego właśnie biznesu może okazać się szansą dla nowych przedsiębiorców, daje bowiem szansę na prowadzenie biznesu w takim miejscu, które umożliwi zarobki na zadowalającym poziomie. Jak więc widać, biznes związany ze sprzedażą lodów daje wiele szans na własny rozwój.

W artykule zawarto materiały pochodzące ze strony http://www.braciakoral.pl/

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>