Ogłoszenia o pracy są głównym sposobem, za pomocą którego firmy rekrutują nowych kandydatów na dostępne stanowiska. Tradycyjnie oferty pracy były często zamieszczane w dziale ogłoszeń w gazetach na przykład praca Warszawa. Obecnie ogłoszenia o pracę są zazwyczaj publikowane w Internecie. Organizacje używają oprogramowania rekrutacyjnego, takiego jak system śledzenia kandydatów lub nowoczesna platforma pozyskiwania talentów, do tworzenia i rozpowszechniania ofert pracy.
Wykorzystanie oprogramowania do rekrutacji zapewnia scentralizowaną dystrybucję ofert pracy w serwisach internetowych, takich jak strona kariery firmy i platformy mediów społecznościowych, a także zewnętrzne tablice ogłoszeń.
Istnieją dwa podstawowe rodzaje ofert pracy – wewnętrzne i zewnętrzne.
Wewnętrzne oferty pracy
W przypadku wewnętrznych ogłoszeń o pracę obieg ogłoszenia pozostaje w organizacji. Oznacza to, że delegacja jest dystrybuowana wyłącznie do obecnych pracowników. Dając obecnym pracownikom pierwszeństwo na nowym stanowisku, wewnętrzne stanowiska dają obecnym pracownikom szansę na wewnętrzną mobilność — szansę na potencjalną zmianę działu lub objęcie nowej roli w istniejącym zespole. Wiele firm preferuje wewnętrzne ogłoszenia o pracę, ponieważ oszczędza to czas i pieniądze oraz pozwala organizacjom wykorzystać wewnętrzne talenty.
Zewnętrzne oferty pracy
W przeciwieństwie do ogłoszeń wewnętrznych, zewnętrzne oferty pracy są od samego początku rozpowszechniane wśród osób poszukujących pracy. Ogłoszenia zewnętrzne umożliwiają kandydatom spoza organizacji natychmiastowe ubieganie się o stanowisko. Organizacje często publikują zewnętrzne ogłoszenia o pracę na tablicach ogłoszeń dostosowanych do konkretnej branży lub demografii pracowników. Zewnętrzne ogłoszenia o pracę umożliwiają firmom:
• poszerzenie istniejącej bazy pracowników,
• pozyskanie wiedzy z zewnątrz,
• dodawanie wartości do organizacji na zewnątrz.
Nowe stanowisko w organizacji wymaga szczegółowego i kompletnego opisu stanowiska. Opis stanowiska to dokument wewnętrzny, który szczegółowo opisuje obowiązki, uprawnienia, niuanse, uprawnienia do podejmowania decyzji i warunki pracy związane z wykonywaną pracą. Z drugiej strony ogłoszenie o pracę to ogłoszenie, które ma przyciągnąć kandydatów. Publikacja powinna zatem być odchudzoną, zwięzłą, ale podrasowaną wersją opisu, mającą na celu przyciągnięcie kandydatów, których faktycznie taka praca Warszawa może zainteresować.
Innymi słowy, opis stanowiska jest podobny do dokumentu prawnego określającego obowiązki i obowiązki stanowiska. Oferta pracy to ogłoszenie „sprzedaje” stanowisko potencjalnym kandydatom. Najskuteczniejsze ogłoszenia o pracy skutecznie brandują firmę i sprzedają stanowisko.
Co to jest reklama pracy?
Tradycyjnie ogłoszenia o pracę były zarówno drogie, jak i męczące. Aby znaleźć jednego kandydata, zespoły rekrutacyjne publikowałyby stanowisko w wielu kanałach i przeglądały niezliczone aplikacje, zanim wskazałyby kogoś o odpowiednich umiejętnościach i cechach do pracy. Dzisiaj, reklamując oferty pracy online za pomocą ukierunkowanych wiadomości, firmy mogą niedrogo i skutecznie uzyskać oferty pracy przed najlepszymi talentami.