Projektowanie papieru pakowego z logo nie jest skomplikowanym procesem. Wykonanie dobrej pracy może być łatwe, ale wykonanie wyjątkowej pracy – to już trudniejsze. Dlatego w tym artykule chcemy rzucić więcej światła na taki papier z nadrukiem i sens jego zastosowania.
Kartony, pudła, paczki i opakowania
Opakowania w postaci kartonów, pudełek i paczek odgrywają ważną rolę w każdej firmie, która sprzedaje fizyczny produkt. Ale projektowanie opakowań to o wiele więcej niż tylko wrzucenie logo Twojej firmy na papier, czy pudełko!
Forma a funkcja w opakowaniu
Niezależnie od tego, czy prowadzisz sprzedaż online, czy w tradycyjnym sklepie, opakowanie musi spełniać dwie główne role.
• Po pierwsze opakowanie musi zabezpieczać produkt – taka jest jego forma.
• Po drugie, musi zaprezentować swój produkt klientowi w sposób, który doda wartości do tego produktu – to jest jego funkcja.
Forma to fizyczny element, który tworzy Twoje opakowanie (karton, kolory, obrazy). Funkcja –
sposób, w jaki opakowanie chroni i reprezentuje Twój produkt. Układ forma/funkcja był pierwotnie używany w architekturze – gdzie uznano, że wygląd zewnętrzny budynku powinien odzwierciedlać to, co dzieje się w jego wnętrzu. Co to ma wspólnego z projektem opakowania logo Twojej marki?
Cóż, to proste. Wygląd zewnętrzny Twojego papieru i pudełka powinien odzwierciedlać to, co jest w środku. W tym przypadku Twój produkt. Twoje pudełka muszą być symbolem Twojej marki i wszystkiego, co reprezentuje Twoja firma. Chodzi o coś więcej niż tylko dodanie logo! Jak więc zaprojektować opakowanie, które będzie uzupełnieniem Twojego produktu?
Projektowanie papieru i opakowań z logo
Jako mała firma prawdopodobnie poświęciłeś trochę czasu (i pieniędzy) na rozwój marki. Przy projektowaniu logo tak, ale także innych zasobów wizualnych, takich jak: czcionki, palety kolorów i wszelkiego rodzaju obrazy. Wszystkie te rzeczy zostały stworzone z myślą o przesłaniu Twojej marki, moralności i produkcie.
Nie ma sensu mieć najbardziej zadziwiająco dobrze zaprojektowanego produktu, jeśli pudełko, w którym się znajduje, nie odzwierciedla tego, co jest w środku. Musisz wyeksponować te elementy marki poprzez swoje opakowanie. Popisujesz się tym, co jest w pudełku – forma podąża za funkcją. Dla nowych firm nigdy nie było łatwiej dostać się do możliwości, które pomagają kontrolować, jak ma wyglądać papier do pakowania.
Projektowanie papieru i opakowań z logo
Aby zaprojektować naprawdę skuteczne opakowanie z logo, najlepszym narzędziem do wykorzystania jest coś takiego jak edytor online. To Ty decydujesz o rozmiarze i rodzaju pudełek oraz o szablonach i czcionkach, których chcesz użyć do swojego projektu. Oprócz dodania logo swojej firmy oczywiście. Jeśli jeden wzór pudełek tego nie pokryje, zawsze możesz zdecydować się na zestaw do pakowania z logo. Jeśli chodzi o papier i pudełka, istnieje mnóstwo różnych rodzajów, które możesz wybrać, projektując swoje opakowanie. Musisz pomyśleć o praktyczności, a także o najlepszym designie, aby wyeksponować swoje produkty.