Kwestie formalne i prawne – o czym musisz pamiętać, wyjeżdżając do Holandii?

29

Decydując się na wyjazd do pracy za granicę, nie możemy przeoczyć wymogów formalnych obowiązujących w danych kraju. W zależności od tego, do jakiego miejsca planujemy się wybrać, mogą być potrzebne inne dokumenty. O jakich formalnościach wynikających z przepisów prawnych musimy pamiętać, wybierając się do Holandii? Wszystkie najważniejsze informacje zostały uwzględnione w tym artykule. 

Wyjazd do Holandii na mniej niż 4 miesiące

Wyjazdy na krótszy okres czasu nie wiążą się z tyloma formalnościami co te dłuższe, w wyniku czego wiele osób decyduje się na częstsze, ale krótsze pobyty za granicą. To, co jest najważniejsze to przede wszystkim ważny dokument tożsamości. Może nim być zarówno paszport lub dowód osobisty – warunkiem jest zawieranie przez niego aktualnej fotografii, a także nie może być w żaden sposób uszkodzony

 

Jeżeli planujesz krótki pobyt, to nie musisz go zgłaszać w żadnym urzędzie. Jednak, jeżeli zależy Ci, aby otworzyć rachunek bankowy w Holandii, możesz potrzebować potwierdzenia uzyskania meldunku tymczasowego, oprócz tego może on być wymagany przez firmy ubezpieczeniowe. Jak go otrzymać? Meldunek tymczasowy otrzymuje się w przeznaczonych do tego urzędach po uprzednim pokazaniu dokumentu tożsamości. 

Pobyt w Holandii na okres dłuższy niż 4 miesiące

W tym przypadku sprawa nie jest taka prosta i szybka, potrzebnych jest znacznie więcej formalności i czasu. Na początek konieczne jest dokonanie meldunku w urzędzie gminy, czyli punkcie kontaktowym i informacyjnym. Dokumenty, które są do tego potrzebne to:

  • dokument tożsamości: dowód osobisty lub paszport,
  • umowa najmu mieszkania lub jego kupna,
  • odpis aktu zawarcia małżeństwa (na druku międzynarodowym),
  • odpis aktu urodzenia dziecka (na druku wielojęzycznym),
  • dokument potwierdzający adopcję – w przypadku dzieci adoptowanych.

Jeżeli zatrzymujesz się u kogoś bliskiego, to urząd wymagać będzie od Ciebie oświadczenia potwierdzającego pobyt pod konkretnym adresem. Oprócz tego konieczne jest dołączenie kopii dokumentu tożsamości osoby, do której planujesz się wprowadzić. Po rejestracji w ciągi kilku dni następuje nadanie numeru obsługi obywatela. 

 

Znacznie łatwiej proces przebiega w przypadku zatrudnienia przez agencję pracy, gdyż nie spoczywa na nich obowiązek meldunku oraz ubezpieczenia swoich pracowników. Dla osób, które są na etapie poszukiwania pracy w Holandii, idealnie sprawdzi się serwis informacyjny: https://glospolski.nl/kategoria/oferty-pracy/ – oferujący tylko sprawdzone oferty, na jasnych warunkach.

 

Chcesz się lepiej przygotować do wyjazdu? Sprawdź aktualności i porady dotyczące Holandii – klikają w link: https://glospolski.nl/. Nie daj się zaskoczyć, zadbaj o komfort swojego wyjazdu!

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>