Pierwszy dzień w nowej pracy – savoir vivre

man-1459246_640Każdy z nas chce zrobić dobre wrażenie pierwszego dnia w nowej pracy. Zwłaszcza gdy w końcu uda się objąć wymarzone i długo wyczekiwane stanowisko. W takiej sytuacji łatwo o popełnienie gafy i wpadek, za którymi pójdzie poczucie dyskomfortu i zakłopotania. Łatwo tego uniknąć przestrzegając kilku podstawowych zasad savoir vivre.

Podstawa to dobre maniery

Dobre maniery są mile widziane w każdym miejscu. Oferty pracy publikowane np. w serwisach internetowych typu Pracuj.pl nie wspominają o nich w kontekście wymagań stawianych kandydatom. Nie oznacza to jedna, że możesz zostawić je w domu. Zwłaszcza gdy praca związana jest z utrzymywaniem różnego rodzaju kontaktów z innymi ludźmi – współpracownikami, klientami lub kontrahentami.
Dobre maniery w każdej sytuacji pomogą Ci zdobyć sympatię otoczenia. To najprostszy sposób, by pozytywnie się wyróżnić i zwrócić na siebie uwagę nowo poznanych osób – nie tylko kolegów z zespołu, ale też przełożonych.

Jak i komu się przedstawiać?

Dla wielu osób problemem jest forma przedstawienia się nowo poznawanym osobom i zasada, kto powinien zrobić to jako pierwszy. W pracy nie obowiązują zasady znane z codziennego życia. Tu nie ma znaczenia płeć ani wiek. W pracy liczy się hierarchia zawodowa lub staż pracy w przypadku osób pracujących na takich samych stanowiskach.
Jeśli do nowego zespołu współpracowników nie wprowadza Cię ktoś z zespołu odpowiedzialnego za kadry, musisz pamiętać, że to Ty jako pierwszy przedstawiasz się nowym kolegom i szefowi. Nie wyciągaj jednak przy tym dłoni na powitanie. Inicjacja tego gestu musi wyjść z drugiej strony – szefa lub współpracowników.

Dobre wrażenie na wyjściu z pracy

Pierwsze wrażenie i opinię na swój temat budujesz od momentu przyjścia do pracy aż po wybicie godziny, w której roboczy dzień dobiega końca. Często nowi pracownicy mają problem z opuszczeniem stanowiska pomimo określonych wcześniej godzin pracy. Chcąc zachować dobre maniery i uniknąć sytuacji przypominającej lekceważące ulotnienie się z pracy, zapytaj przełożonego, czy ma dla Ciebie na dzisiaj jeszcze jakieś zadanie do wykonania.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>