Niestety, jest więcej osób walczących z problemami alkoholowymi, niż wielu z nas zdaje sobie sprawę, może to wpłynąć na nas osobiście i zawodowo. Jeśli jesteś menadżerem i podejrzewasz, że pracownik może mieć problem z alkoholem, najprawdopodobniej będziesz mieć mnóstwo pytań o tę kwestię. Na przykład, kiedy nawyk picia alkoholu staje się problemem, uzależnieniem? W jaki sposób najlepiej zwracać się do pracownika, którego dotyczą te obawy? Czy należy skierować pracownika do specjalisty w celu uzyskania pomocy?
Identyfikacja objawów pracownika z problemem alkoholowym
Im szybciej zidentyfikujesz pracownika z problemem alkoholowym, tym łatwiej będzie ci poradzić sobie z sytuacją. Pierwsze znaki ostrzegawcze, które prawdopodobnie zauważysz, będą związane z pracą i będą obejmować niektóre (lub wszystkie) z następujących czynności:
* Często spóźnienie się do pracy i / lub wzrost absencji.
* Nierzetelność, zapominanie zadań i przekroczone terminy.
* Brak skupienia na spotkaniach i w czasie pracy.
* Dziwne zachowanie, takie jak wybuchowy śmiech i okrzyki.
* Ryzykowne podejmowanie decyzji bez uwzględnienia faktów.
* Zapach alkoholu.
* Zaniedbywanie wyglądu.
* Przekrwione oczy i / lub niemożność skupienia.
* Nadużywanie gumy do żucia, miętówek i płynu do płukania jamy ustnej.
* Zasypianie w pracy.
* Zauważalne drżenie.
Chociaż są to pierwsze rzeczy, które możesz zauważyć, nie są to jedyne znaki ostrzegawcze. Rozważ rozmowę z innymi pracownikami, którzy dobrze znają pracownika, mogą mieć lepszy wgląd w sytuację. Możesz też zakupić alkomat z https://sklep-alkomaty.pl/ i profilaktycznie badać od czasu do czasu pracowników. A oto kilka dodatkowych znaków ostrzegawczych:
* Samotne popijanie.
* Zaniki w pamięci, kiedy osoba nie pamięta, co się stało.
* Zmiana osobowości, na przykład, bardziej przygnębiona, lękliwa, spadek samooceny.
* Nowa grupa przyjaciół.
* Ciągle proszenie o pieniądze.
* Niepokój w sytuacjach / wydarzeniach, w których nie ma alkoholu.
Wskazówki dotyczące rozmowy z pracownikiem, o którym myślisz, że ma problem z alkoholem
Po stwierdzeniu, że uważasz, że istnieje problem, musisz działać szybko i poradzić sobie z sytuacją, żądając spotkania z pracownikiem. Być może poczujesz się lepiej, gdy będziesz mieć jeszcze kogoś przy sobie na spotkaniu, na przykład przedstawiciela HR, ale staraj się ograniczyć tylko do jednej lub dwóch osób, aby pracownik nie czuł się ofiarą.
Po zorganizowaniu spotkania warto zebrać kilka informacji, takich jak wcześniejsze przeglądy wyników, statystyki obecności i ulotka informacyjna na temat opcji wsparcia. Oto kilka wskazówek, o których należy pamiętać podczas rozmowy z pracownikiem:
* Unikaj używania słowa „uzależnienie” do tego terminu dołącza się piętno, które utrudnia przyznanie się do problemu.
* Przygotuj się, oczekuj, że twój pracownik będzie zaprzeczać, wykaże postawę defensywną, a nawet będzie zły na sytuację.
* Przyjmij podejście opiekuńcze, aby poradzić sobie z pracownikiem, wyrazić troskę o jego zachowanie i potencjalny problem alkoholowy.
Podejdź do swojego pracownika z faktami i statystykami, takimi jak „wyczuliśmy alkohol w Twoim oddechu przed tym spotkaniem” lub „spóźniłeś się do pracy osiem razy w tym miesiącu”. Unikaj mówienia „my / ja uważam, że masz problem”, aby pracownik nie czuł się atakowany.
Zobacz również stronę wszywkaalkoholowabydgoszcz.pl