Pomysł na biznes: dystrybucja wyposażenia dla gastronomii

slide1

Kiedy myśli się o założeniu własnej działalności gospodarczej, dobrym rozwiązaniem jest znalezienie jakiejś niszy na rynku, tak aby mieć pewność, że konkurencja na rynku nie będzie aż tak wysoka jak w innych dziedzinach. Świetnym pomysłem wydaje się stworzenie hurtowni bądź sklepu, który będzie zajmował się dystrybucją wyposażenia dla gastronomii, gdyż, jak powszechnie wiadomo, sprzęt używany w lokalach gastronomicznych znacznie różni się, nie tylko wydajnością, ale również jakością.

Od czego zacząć?

Przede wszystkim, jeśli pomysłem na biznes przyszłego przedsiębiorcy jest założenie hurtowni z wyposażeniem dla lokali gastronomicznych, warto odwiedzić najpierw kilka restauracji bądź barów i dowiedzieć się, jakie dokładnie potrzeby mają ich właściciele oraz pracownicy. Ideałem byłaby sytuacja, w której osoba planująca zająć się dystrybucją tego rodzaju sprzętu, posiadała doświadczenie w pracy w tej branży, jeśli jednak przeprowadzi odpowiedni wywiad środowiskowy, dokładnie badając potrzeby i oczekiwania klientów, również może odnieść znaczący sukces w pracy w tej branży.

Sprzedaż produktów

Na wyposażenie dla gastronomii składają się nie tylko garnki czy kuchenki w różnych rozmiarach, istnieje znacznie więcej produktów powstałych specjalnie dla branży gastronomicznej. Jeszcze przed rozkręceniem działalności warto zastanowić się nad podziałem oferowanych przez hurtownię artykułów – z całą pewnością dobrym sposobem jest stworzenie działów z produktami specjalnie dla restauracji, pizzerii czy kawiarni. Tego rodzaju czytelna klasyfikacja ułatwi pracę nie tylko właścicielowi firmy, ale także potencjalnym klientom, którzy łatwiej będą znajdować interesujące ich artykuły. Podział artykułów ze względu na miejsce, w których są używane, to jednak tylko jeden ze sposobów ich posegregowania – inną metodą może być ich rozdzielenie ze względu na przeznaczenie.

Należy pamiętać o tym, by w danej hurtowni wyposażenia dla gastronomii znalazły się zarówno stoły robocze, stoły ze zlewami czy chłodnice, jak i piece, krajalnice czy kuchenki. Nie należy również zapominać o zupełnie małych urządzeniach, które jednak znacząco usprawniają działanie każdego lokalu gastronomicznego, takich jak chociażby ekspresy do kawy.

Dobry biznesplan to podstawa

Tak jak w przypadku każdego innego biznesu, osoba planująca zająć się profesjonalnie dystrybucją wyposażenia dla gastronomii powinna najpierw przygotować dobry biznesplan, który nie tylko ułatwi potencjalne uzyskanie kredytu na rozpoczęcie działalności gospodarczej, ale także wytyczy główne kierunki rozwoju firmy.

Istnieje wiele różnych szkół przygotowywania planu biznesowego, jednak niezależnie od tego, którą metodę jego sporządzenia się wybierze, należy uwzględnić w nim takie czynniki jak: forma działalności (tzn. czy firma będzie posiadała tradycyjną siedzibę w stacjonarnym lokalu, czy też będzie jedynie funkcjonować w sieci), informacje o kapitale początkowym (niezbędnym do zakupu urządzeń gastronomicznych od producentów) czy pomysłach na promocje firmy.

Artykuł opracowano dzięki współpracy z firmą https://gastrok.pl/ oferującą kompleksowe wyposażenie restauracji i innych obiektów gastronomicznych.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>