Pomysł na biznes: sklep z militariami

46b865f6-8d20-4cdd-8353-e38164e3f893

W polskich miastach jest już sporo sklepów z militariami, ale nie ma wątpliwości, że jest miejsce na kolejne. Kto odwiedza takie sklepy i co musimy mieć w asortymencie, by przyciągnąć wystarczająco klientów?

Po pierwsze – różne rodzaje broni

Polacy z roku na rok kupują coraz więcej broni, na którą nie trzeba posiadać zezwolenia. Są to przede wszystkim wiatrówki – popularne są tu pistolety i rewolwery, ale też dłuższa broń, czyli wiatrówki karabinki. Zgodnie z polskim prawem, wszystkie wiatrówki, wytwarzające energię pocisku mniejszą niż 17 dżuli, są dostępne bez pozwolenia – wystarczy mieć ukończone osiemnaście lat. Nie jest to jednak jedyna broń, którą możemy oferować. Popularność zdobywa ostatnio też broń typu Air Soft Gun – to repliki prawdziwych pistoletów czy karabinów maszynowych, zwykle wykonane w skali 1:1. Broń typu ASG zwykle strzela kulkami plastikowymi, rzadziej – również metalowymi. Broń tego typu charakteryzuje się bardzo małą energią pocisku, więc w myśl polskiego prawa są to po prostu urządzenia rekreacyjne lub sportowe. Musimy jednak pamiętać, że istnieje wiele sklepów – zarówno tradycyjnych, jak i internetowych – które oferują taką broń. Musimy zatem dbać o jakość naszego asortymentu i tylko najlepsze wiatrówki bez zezwolenia w ofercie mogą zapewnić sukces naszemu sklepowi (zobacz ranking takich wiatrówek na http://www.bunqer-militaria.pl/najlepsze-wiatrowki-bez-zezwolenia-ranking). Większość sklepów oferuje również broń białą, więc na przykład noże czy maczety, ale też bardziej kolekcjonerskie miecze czy szable. Powinniśmy też oferować sprzęt typowo survivalowy – czyli na przykład noże, scyzoryki czy latarki.

Wojskowa odzież i akcesoria

W sklepie z militariami nie musimy się ograniczać do sprzedaży broni. Możemy się też zdecydować na oferowanie odzieży militarnej – tej z demobilu lub po prostu inspirowanej wojskowymi strojami. Do niedawna taka odzież była kupowana wyłącznie przez pracowników ochrony, byłych żołnierzy lub po prostu pasjonatów wojska. Obecnie jednak to się zmieniło, a ubrania typu moro są uznawane dziś za bardzo modne i noszone przez ludzi, którzy nie mieli nigdy nic wspólnego z armią. Warto więc nasz sklep odpowiednio wypromować, żeby i takie osoby dowiedziały o jego istnieniu.

Stałą grupą, odwiedzającą sklepy militarne są też kolekcjonerzy i miłośnicy takich akcesoriów. Jest ich całkiem sporo, ale trzeba pamiętać, że to dość wymagająca grupa. Niektórzy na przykład są zainteresowani wyłącznie historycznymi uniformami, dystynkcjami czy akcesoriami. Są oni w stanie zapłacić sporo pieniędzy za takie gadżety. Jednak nie są one zbyt łatwo dostępne, więc zanim założymy sklep z militariami, warto się zastanowić skąd będziemy takie akcesoria brać.

W ostatnich latach w polskich miastach pojawia się coraz więcej sklepów takiego typu, szybko rozwinęła się też sieć Militaria.pl, która sprzedaje broń i odzież zarówno w punktach sprzedaży, jak i w internecie. Oznacza to, że popyt na tego typu sprzęt jest naprawdę duży, zwłaszcza w większych miastach. W tych mniejszych natomiast można pomyśleć o oferowaniu militariów wraz ze sprzętem wędkarskim czy myśliwskim.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>