Pozycjonowanie stron w google – na czym to polega?

36 pozycjonowanie_800x533Pozycjonowanie stron w Google to wszelkie działania, które przyczyniają się do poprawy pozycji Twojej strony w wyszukiwarce. W ramach usług pozycjonowania możemy wyróżnić: optymalizację witryny internetowej, tworzenie ciekawych tekstów ze słowami kluczowymi, a także link building. Warto na koniec dodać, że pozycjonowanie stron to proces, który powinno się prowadzić regularnie, tj. ciągle analizować przeprowadzone działania i wprowadzać do nich usprawnienia, a także eliminować błędy.

Optymalizacja strony internetowej

Elementem, od którego należy rozpocząć proces pozycjonowania jest dokładna analiza strony internetowej. Przeprowadza się tzw. Audyt SEO w ramach którego wyróżnia się obszary, które należy poprawić i udoskonalić. Na jego podstawie ustala się dokładny proces działania. Witryna, która będzie się wysoko wyświetlać w Google musi mieć kilka istotnych cech. Pierwszą z nich będzie dobrze napisany kod, przejrzysty i zrozumiały dla algorytmów Google. Dodatkowo strona musi szybko się ładować, w końcu internauci są coraz bardziej niecierpliwi. Ale to nie wszystko. Optymalizacja strony www polega również na dostosowaniu jej pod urządzenia mobilne, tj. stworzeniu strony responsywnej, czyli takiej która dopasowuje wielkość obrazów i czcionek w witrynie do rozmiaru urządzenia, na którym jest wyświetlana. Na koniec warto przyjrzeć się użyteczności witryny. Jeśli nie będzie ona czytelna dla konsumenta, może wpływać to na wysokość współczynnika odrzuceń. A im wyższy ten współczynnik, tym niższa pozycja strony w wynikach wyszukiwania.

Tworzenie tekstów SEO

Drugim kluczowym elementem jest regularne tworzenie tekstów pod SEO. Można to robić samodzielnie, analizując słowa kluczowe, lub też korzystać z pomocy programów SEO, które automatycznie analizują konkurencję i najbardziej opłacalne frazy. Treści powinny znajdować się na:

blogu firmowym

Atrakcyjne artykuły, które odpowiadają na problemy klientów, idealnie pozycjonują. W ich przypadku wybieramy frazy z długiego ogona, czyli składające się z przynajmniej 3 wyrazów. Wpisy warto urozmaicać obrazkami, filmami wideo oraz infografikami.

w opisach produktów i kategorii

Ten rodzaj tekstu SEO sprawdzi się w sklepach internetowych. Dzięki niemu możemy wypozycjonować stronę na konkretne produkty. Takie opisy powinny mieć 2000-3000 znaków.

stronach ofertowych

Jest to przydatne szczególnie jeśli chcesz pozycjonować się lokalnie, np. w Lublinie. Tworząc tekst w oparciu o wybrane wcześniej słowa kluczowe oraz nazwę miasta, zyskujesz przewagę na rynku lokalnym w sieci.
Linkowanie zewnętrzne i wewnętrzne, czyli link building. To najważniejszy element pozycjonowania strony. Dobrej jakości linki znacząco wpływają na pozycję witryny w wyszukiwarce Google. Pozyskuje się je z różnych miejsc, tak aby wyglądały w pełni naturalne. Strona, na której chcemy zamieścić link powinna mieć wysoki autorytet. Bada się go przy pomocy takich współczynników jak Page Rank czy Trust Flow, ale dobrze jest sprawdzić witrynę własnoręcznie, np. pod kątem spamu.

Agencja SEO Lublin
https://www.seo-protection.pl/pozycjonowanie-stron/
Biuro@seo-protection.pl

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>