Pozycjonowanie i działania SEO są dziś nieodłącznym elementem działalności w internecie. Każda firma, bez względu na markę czy branżę, chce znajdować się jak najwyżej w wynikach wyszukiwania Google. Dzięki temu może mieć pewność, że będzie w sieci zauważalna, a użytkownicy wyszukujący konkretnych produktów czy usług, będą mieli możliwość szybkiego znalezienia danej firmy.
Czym jest SEO i pozycjonowanie?Pozycjonowanie stron w sieci to szeroko zakrojone działania, których celem jest wywindowanie strony wysoko w wynikach wyszukiwania. Nie są one jednak proste, jeśli weźmiemy pod uwagę, że setki, czy nawet tysiące firm pozycjonują się na takie same frazy. Konieczne jest wiec dbanie jednocześnie o wiele czynników związanych z optymalizacją SEO i pozycjonowaniem, co da w efekcie dobre rezultaty.
Dlaczego pozycjonowanie jest tak ważne?
Z roku na rok w sieci jest coraz więcej stron internetowych, a także samych użytkowników internetu. Pojedyncza strona internetowa, która nie jest zoptymalizowana pod SEO ani dobrze pozycjonowana, zniknie w czeluściach sieci i nie będzie szansy znalezienia jej inaczej niż po adresie. Takie rozwiązanie nie zapewnia praktycznie żadnego ruchu na stronie, ani dotarcia do potencjalnych klientów. Działania pozycjonujące obejmują zarówno optymalizację SEO, a więc dbanie o jakość kodów na stronie, jej zawartości, a także o popularność strony w sieci, czyli między innymi zewnętrzne linkowanie. Już na etapie budowania strony warto zadbać o wszystkie elementy optymalizacji, które mogą być później brane pod uwagę przez roboty Google. To właśnie stale zmieniające się algorytmy decydują, która strona znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania, a która nisko. Im wyższa pozycja, tym więcej wejść na stronę. Pierwsze miejsce w organicznych wynikach wyszukiwania sprawia, że ponad 50 procent osób wyszukujących konkretnego hasła w sieci wejdzie na stronę. Dziesiąte miejsce zmniejsza tę liczbę do dziesięciu procent. Tymczasem miejsca znajdujące się w kolejnych dziesiątkach nie dają praktycznie żadnych efektów – użytkownicy sporadycznie decydują się na wchodzenie na strony, które trudno znaleźć w wyszukiwarce.
Zadanie dla profesjonalistów
Pozycjonowanie i optymalizacja SEO to zdecydowanie działanie dla specjalistów. Owszem, możliwe jest prowadzenie działań pozycjonujących na własną rękę, jednak zwykle nie przynosi to większych efektów, a jednocześnie rezultaty pojawiają się dużo później. Profesjonaliści od SEO i pozycjonowania są w stanie umiejętnie dopasować działania dla konkretnej strony, dzięki czemu ich praca szybko przynosi pożądane rezultaty. Warto więc szukać doświadczonych agencji reklamowych, w których pracują specjaliści od optymalizacji SEO i pozycjonowania. Doświadczenie, wiedza, umiejętności, a także liczba zadowolonych klientów to wyznacznik dobrej i renomowanej agencji, z którą warto wejść w długotrwałą współpracę. Usługi pozycjonowania stron internetowych mogą kosztować bardzo różnie. Co więcej, niektóre firmy rozliczają się z klientami za osiągnięte wyniki, inne natomiast mają stałe miesięczne stawki. Warto więc spędzić nieco czasu na rozejrzeniu się w usługach różnych agencji, aby mieć pewność, że wybierzemy najlepszą i spełniającą wszystkie nasze indywidualne potrzeby.