Branża hotelarska najczęściej kojarzy nam się z wakacyjnym wypoczynkiem. Jednak aby ten przebiegał w prawidłowy i wygodny sposób, potrzebny jest personel, który zadba o każdy aspekt mieszkania gości hotelowych oraz szereg usług dodatkowych, z których korzystają hotelowi goście w obiekcie hotelarskim.
Jakie stanowiska w hotelu?
Zacznijmy od początku. Pierwszą osobą, z jakimi ma styczność gość hotelowy jest recepcjonista. Osoba ta odpowiada za rezerwacje hotelowe oraz obłożenie hotelu i bezpośredni kontakt z hotelowym gościem. Z racji tego, że goście hotelowi pochodzą z różnych krajów, to od recepcjonisty wymaga się znajomości języków obcych. Zarobki recepcjonisty wahają się na poziomie 1500- 2000 tysięcy złotych, w zależności od doświadczenia pracownika oraz standardu hotelu. Obiekt noclegowy nie byłby zdatny do użycia bez personelu sprzątającego, który dba o czystość pokoi oraz miejsc ogólnodostępnych. Tutaj stawka również jest uzależniona od ilości hotelowych gwiazdek. Zazwyczaj typowa pokojowa zarabia „najniższą krajową” lub adekwatną stawkę na godzinę.
Wśród hotelowych pracowników nie można pominąć także personelu z hotelowej restauracji. W jej skład wchodzą kucharze, pomoce kuchenne czy kelnerzy i bariści. Jest to grupa osób dbających o kulinarne podniebienia swoich gości. Często z restauracji hotelowych korzystają również klienci z zewnątrz, nie tylko hotelowi goście. Sama oferta kulinarna hotelu jest uzależniona od jego standardu oraz ilości pokoi. Od tych czynników uzależniona jest ilość restauracyjnego personelu oraz hotelowe menu. Kucharze hotelowi mogą liczyć na naprawdę atrakcyjne zarobki, średnio kilkanaście, kilkadziesiąt złotych za godzinę. Nieco niższe, ale równie atrakcyjne stawki posiadają kelnerzy czy barmani.
Kto jeszcze pracuje w hotelu?
Oprócz najbardziej znanych pracowników przeciętnego hotelu, w obiekcie hotelowym pracują osoby, których na co dzień nie widać w pracy hotelu. Taką osobą jest chociażby menadżer hotelu, który jest odpowiedzialny za ważne kwestie związane z działalnością placówki. Chodzi między innymi o takie obowiązki, jak zatrudnianie nowego personelu, troska o hotelową ofertę czy organizacja imprez w hotelowych wnętrzach. Menadżer hotelowy może liczyć na zarobki między 2, a 4 tysiące złotych, w zależności od standardu hotelu czy doświadczenia pracownika. W hotelu znajdują się także takie osoby, jak portier czy pracownik porządkowy.
Branża hotelarska w Polsce
Branża hotelarska jest naprawdę dobrym miejscem do pracy i awansu zawodowego. Zdając się na pracę w branży hotelarskiej należy mieć świadomość charakterystyki w tym segmencie. Przede wszystkim branża hotelarska, należąca do turystyki wymaga znajomości języków obcych, z czego jeden język obcy jest absolutnym minimum. Oprócz tego stawiając się na pracę w branży należy mieć świadomość pracy siedem dni w tygodniu, także w święta i dni wolne od pracy. Na szczęście branża hotelarska daje możliwość awansu zawodowego, dzięki czemu każdy ma szansę na rozwój zawodowy.
Opracowano wspólnie z firmą oferującą apartamenty Kraków – dziękujemy!
zapotrzebowanie z tego co wiem jest duże
Jeżeli chodzi o materace to w hotelach moim zdaniem powinni wszędzie zainwestować w materace Janpol, takie jak tutaj http://24materace.pl/4_janpol