Dobry pracownik: dlaczego może chcieć odejść?

PrzechwytywanieOto powszechne założenie, że dzisiejsi pracownicy, zwłaszcza Ci z pokolenia Milenialsów i młodsi (urodzeni w 1982 roku lub później), często „szukają pracy”. Mówiąc dokładniej, rzucają / zmieniają pracę znacznie częściej niż poprzednie pokolenia i zazwyczaj zawsze troszczą się o siebie i swój następny krok w karierze, zamiast pozostać lojalni wobec jednej firmy. Zaskakujące może być to, że statystycznie założenie to jest faktycznie błędne. Obecnie pracownicy przebywają w firmie średnio dłużej niż 25 lat temu. W 1983 roku przeciętny staż pracownika wynosił około 3,5 roku. Dzisiejszy średni staż pracownika wynosi 5,1 roku.

To świetna wiadomość, prawda?

Cóż, teoretycznie tak, ale to prawdopodobnie niewielka pociecha dla firm, które wciąż borykają się z częstą rotacją pracowników w postaci członków zespołu, którzy nie zostali nigdzie w pobliżu 5 lat (bardziej rok lub nawet krócej!). Aby być uczciwym, jeśli przyjrzysz się dokładniej temu, co składa się na te ogólne statystyki dotyczące średniego okresu zatrudnienia, przekonasz się, że wiele czynników, takich jak branża, wiek, płeć, wykształcenie, rasa i pochodzenie etniczne, odgrywa rolę w zatrudnieniu. W takim razie ważne jest, a dla firm znacznie cenniejsze jest zrozumienie dlaczego tak się dzieje.

Co sprawia, że dobrzy pracownicy rezygnują?

Nie zawsze jest tylko jeden powód, dla którego dobry pracownik rzuca pracę – ponieważ zazwyczaj jest to kombinacja rzeczy, które ważą ich umysł i wpływają na decyzję o rzuceniu stanowiska z czasem. Ale to, czego nauczyliśmy się, pytając sieć ekspertów HR i liderów firm, to to, że zdecydowanie istnieje wyraźny zestaw typowych powodów, dla których pracownicy chcą odejść z organizacji, w których pracują. Oto kilks typowych powodów, dla których dobrzy pracownicy rezygnują.

Brak zaufania i autonomii

Utrzymanie dobrych pracowników zaczyna się i kończy na zaufaniu. Liderzy, którzy nie ufają swoim pracownikom, często zarządzają nimi w mikrozarządzaniu, nieustannie kwestionując ich decyzje i wymagając od nich aprobaty we wszystkim, co robią. Wysoko wydajni pracownicy zazwyczaj nie potrzebują takiego poziomu nadzoru. Zamiast tego rozwijają się w środowiskach, w których istnieje wysoki poziom zaufania i autonomii.

Liderzy, którzy zmagają się z zaufaniem do swoich pracowników, w końcu tworzą restrykcyjne środowisko pracy, w którym pracownicy czują się:

  • zestresowani,
  • niespokojni,
  • niezdolni do wykonywania swojej najlepszej pracy.

Dobrzy pracownicy nie chcą pracować na stanowisku, w którym przywódcy nie mają zaufania. Jeśli chcesz przyciągnąć i zatrzymać wspaniałych pracowników, wszystko zaczyna się od Ciebie. Twoim zadaniem jako lidera jest ufać zespołowi i kierować nim, wspierać go w ich rolach i pozwolić mu zabłysnąć. Kiedy nauczysz się odpuszczać i ufać swojemu zespołowi, będą działać na poziomach, których nawet sobie nie wyobrażałeś. Nie tylko przyciągniesz, ale i zatrzymasz lepszych pracowników, którzy są zmotywowani, entuzjastyczni i osiągają świetne wyniki.

Artykuł powstał we współpracy z: https://allthejobs.pl/

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>