Różne pokolenia są zainteresowani różnymi praktykami medycyny estetycznej i te dane można wykorzystać, aby lepiej ukierunkować swoje działania marketingowe. Od mediów społecznościowych po billboardy, a nawet telewizję – odpowiednia mieszanka może zoptymalizować marketing do dzisiejszych pokoleń.
Jakie są zatem istotne różnice pokoleniowe i jak można wykorzystać te informacje do budowania skutecznych kampanii marketingowych? Doradzimy w tym artykule!
Starsze pokolenia
Podczas gdy członkowie cichego pokolenia mogą być mniej przyzwyczajeni do elektronicznego komunikowania się, pokolenie wyżu demograficznego jest wszechstronne w swojej komunikacji i częściej angażuje się w marketing internetowy i społecznościowy. Mimo to, te starsze pokolenia mają tendencję do reagowania na tradycyjne podejścia marketingowe, takie jak akcje charytatywne i uczestnictwo w wydarzeniach społecznościowych. Jako konsumenci i pacjenci wyżu demograficznego zależy im na recenzjach, poleceniach i poszukiwaniu właściwej osoby, mniej interesuje medycyna estetyczna urządzenia jakie są wykorzystywane w procedurach.
Pokolenie X (urodzone w latach 1965–1979 )
Osoby z tego pokolenia aktualnie stanowią duży procent pacjentów praktyki estetycznej. Jednym ze sposobów dotarcia do tego pokolenia są programy partnerskie promujące polecenia i współpracę. To świetny sposób na przyciągnięcie nowych pacjentów i nagrodzenie najbardziej lojalnych. Chodzi o to, by stworzyć taki system, który zachęci do marketingu szeptanego, nagradzając zarówno polecającego, jak i nowego klienta. Rekomendacje w tym stylu są jednym z najbardziej zaufanych źródeł marketingowych. Ta generacja wydaje się być nieco bardziej wrażliwa na cenę, ale zgodnie z prognozami – klienci Ci będą lojalni wobec dostawcy usług bez względu na cennik, jeśli Ci spełnią ich potrzeby w zakresie medycyny estetycznej.
Jednak należy podkreślić, że przedstawiciele tego pokolenia są zazwyczaj również sceptykami, którzy czytają drobny druk. Dobrze reagują na bezpośrednią, autentyczną komunikację bez udziwnień i fajerwerków.
Milenialsi (urodzeni między 1980 a 1995 rokiem)
Milenialsi, czyli pokolenie Y, dorastało już w Internecie i spodziewa się szybko znaleźć odpowiedzi bez względu na wszystko. Pokolenie milenium to pokolenie dociekliwe, które:
-
zadaje wiele pytań
-
szuka stałej informacji zwrotnej
Jako pokolenie, które dorastało podczas pojawienia się wiadomości tekstowych, e-maili i wiadomości błyskawicznych, czują się swobodnie w bezosobowych formach komunikacji i są przyzwyczajeni do otrzymywania szybkich informacji zwrotnych. Trzeba za tym nadążyć, by do nich dotrzeć.
Milenijni młodzi jeszcze ludzie chcą wartości, troszczą się o kwestie społeczne i muszą polubić usługodawcę w kontekście aspektów wykraczających poza usługi. Innymi słowy, doświadczenie jakie zyskując mając do czynienia z kliniką medycyny estetycznej – tu ma znaczenie.
Kliniki estetyczne mające na celu dotarcie do millenialsów powinny mieć szybkie, mobilne strony internetowe, które świetnie wyglądają i dobrze działają na telefonach, tabletach i komputerach.