Prywatne rozmowy telefoniczne w czasie pracy – co na to szefowie firm?

nordwood-themes-q8U1YgBaRQk-unsplashW trakcie wykonywania obowiązków zawodowych pracownicy bardzo często odbierają i wykonują dziesiątki telefonów. Jeśli mają nieograniczony dostęp do telefonu, często pojawia się pokusa prowadzenia także prywatnych rozmów. W tej kwestii warto zachować ostrożność, gdyż prywatne rozmowy w czasie pracy i na dodatek z telefonu służbowego raczej nie są mile widziane.

Wykonywanie obowiązków zawodowych w pracy biurowej związane jest z nawiązywaniem relacji z klientami, prowadzeniem rozmów z kontrahentami czy osobami zainteresowanymi działalnością firmy. Nic więc dziwnego, że pracownicy często dosłownie wiszą na telefonach. Jednak wielu z nich wykorzystuje czas pracy także do prowadzenia prywatnych rozmów. Nie jest to dobry pomysł w sytuacji, gdy pracownik rozliczany jest z prowadzonych rozmów, a wszystkie połączenia telefoniczne są rejestrowane. Wtedy pracodawca ma wgląd do tego, gdzie i na jak długo pracownik dzwoni, a także czy jest to związane z wykonywaniem pracy. Telefony służbowe powinny więc być wykorzystywane wyłącznie do celów służbowych.

A co z telefonami prywatnymi?

W czasie pracy wiele osób prowadzi również prywatne rozmowy. Nie jest to nic niepokojącego, jeśli są to krótkie połączenia wykonywane w czasie przerwy lub w momencie, gdy nie ma pilnych obowiązków do wykonania na już. Jednak kwestią zupełnie niedopuszczalną jest prowadzenie długich rozmów towarzyskich i traktowanie ich jako coś oczywistego. Dotyczy to szczególnie tych miejsc pracy, w których pracownicy mają płacone za godzinę. Nieco inaczej jest w przypadku firm, w których liczy się przede wszystkim efekt działań. W takich miejscach pracodawcy często przymykają oko na prywatne rozmowy, jeśli poza nimi pracownicy wywiązują się ze swoich zadań bez zarzutu, nie mają żadnych opóźnień ani problemów z codziennymi obowiązkami. Dotyczy to jednak rozmów z telefonów prywatnych, które prowadzone są na koszt pracowników, a nie pracodawcy.

Telefony służbowe z usterkami

W wielu firmach pracownicy mają do codziennej dyspozycji telefony służbowe. Czasem są to aparaty stacjonarne, jednak coraz częściej firmy inwestują w telefony komórkowe. Jest to związane przede wszystkim z bogatą ofertą operatorów telefonii komórkowych przeznaczoną dla firm. Zanim jednak właściciel firmy zdecyduje się na konkretne rozwiązanie, powinien zrobić dobry bilans zysków i strat, a także upewnić się, że telefony komórkowe nie będą powodowały problemów w czasie ich użytkowania. Warto stawiać na dobre, sprawdzone modele, które wykazują się niską awaryjnością. Jeśli firma korzysta na co dzień z telefonów komórkowych, powinna również mieć pod ręką sprawdzony serwis telefonów, do którego można się zgłosić za każdym razem, gdy pojawi się problem z użytkowaniem aparatu. Bez względu na to, czy wybieramy serwis apple Poznań czy podobną firmę w innym mieście, należy kierować się przede wszystkim pozytywnymi opiniami o firmie, a także renomą i doświadczeniem jej pracowników. Dzięki temu będzie można mieć pewność, że każda usterka zostanie naprawiona w możliwie najkrótszym terminie.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>