Rozpoczęcie własnej działalności gospodarczej, zwłaszcza wśród osób zajmujących się majsterkowaniem, może wzbudzać niepokój. Nic dziwnego, trzeba pamiętać o wielu skomplikowanych niuansach, a dodatkowo wiąże się z koniecznością samodzielnego pozyskiwania zleceń.
O ile w przypadku działalności , która już zbudowała sobie własną markę i cieszy się dużą renomą nie powinno to być problematyczne, tak w przypadku nowopowstałych firm poszukiwanie pracy może być kłopotliwe. Na szczęście wystarczy znać podstawy marketingu i wiedzieć gdzie się ogłaszać, by szybko wybić się na tle pozostałych firm, które specjalizują się w usługach złotej rączki.
Jak szukać zleceń?
Jeśli chcesz możliwie jak najszybciej zadbać o zapełnienie kalendarza realizacji, powinieneś działać na wielu płaszczyznach. Ciekawym sposobem pozyskiwania zleceń może się okazać połączenie następujących metod:
- Fixly – jest to ciekawa propozycja, szczególnie na początku działalności. Portal ten specjalizuje się w łączeniu osób chcących przeprowadzić remont bądź naprawy, ze specjalistami, którzy chętnie podejmą się realizacji. Nie mając jeszcze rozbudowanej własnej bazy klientów będziesz mógł znaleźć ciekawe zlecenia spośród bogatej oferty.
- Facebook – ta propozycja wymaga od ciebie trochę więcej pracy. Musisz w pierwszej kolejności dołączyć do tematycznych i lokalnych grup społecznościowych, a następnie systematycznie wrzucać swoje ogłoszenia. Możesz również wyszukiwać zapytań o realizację zlecenia. To jednak będzie od ciebie wymagało stałego sprawdzania grup tematycznych.
- Strona internetowa – jeśli już posiadasz odrobinę doświadczenia w swojej pracy możesz przystąpić do stworzenia własnej strony WWW https://fixly.pl/rejestracja/wykonawca. W ten sposób staniesz się bardziej wiarygodny, a także dotrzesz do większego grona odbiorców. Pamiętaj jednak, że dla pełnego powodzenia musisz zadbać o odpowiednie pozycje w wyszukiwarce. Możesz tego dokonać wykupując płatne pozycje bądź dbając o odpowiednie pozycjonowanie strony.
- Poczta pantoflowa – ta metoda jest najbardziej skuteczna wśród firm, które już posiadają klientów. Po zakończonej realizacji każdorazowo przypomnij się z prośbą o polecanie własnych usług. Pamiętaj, że zadowolony klient chętnie poleci twoją firmę rodzinie i znajomym.
Jak widzisz, pozyskiwanie zleceń wcale nie jest takie trudne. Z pewnością na początku może zajmować ci to odrobinę więcej czasu, jednak wraz z nabywaniem doświadczenia twoja własna marka będzie się rozwijać. Pamiętaj, by każde zlecenie wykonywać z najwyższą starannością, a wówczas twoi klienci chętnie pomogą ci w pozyskaniu nowych zamówień.