Przy minimalnych kosztach uruchomienia i potencjale dotarcia do milionów klientów założenie firmy internetowej nigdy nie było tak popularne. Dowiedz się, czego potrzeba, aby zbudować udany biznes online i załóż sklep internetowy.
Liczba firm internetowych gwałtownie wzrosła w ostatnich latach. Łatwe w konfiguracji, firmy internetowe mogą zadowolić każdego, kto chce zostać swoim własnym szefem. Od prostych sklepów eBay i serwisów informacyjnych po pełnowymiarową agencję randkową – każdy znajdzie coś dla siebie. Nawet wiele tradycyjnych firm można teraz założyć i uruchomić online.
Wspaniałą wiadomością jest to, że firmy internetowe są łatwo skalowalne – możesz zacząć od małego sklepu, aby przetestować pomysł na biznes, pracować nad nim w niepełnym wymiarze godzin lub jako hobby, zanim zdecydujesz się na skok na głęboką wodę i zaangażujesz się w pełnoetatową rolę.
Zła wiadomość jest taka, że może to być ciężka praca, a wiele innych osób może mieć podobne lub identyczne pomysły! Jeśli więc chcesz dołączyć do rosnącej liczby polskich właścicieli firm internetowych, oto jak zacząć.
Różne rodzaje firm internetowych
Istnieje wiele różnych sposobów zarabiania pieniędzy w Internecie, ale najpopularniejszymi modelami biznesowymi stosowanymi do udanego biznesu online są poniższe.
Sklep internetowy – jest to jedna z najpopularniejszych form prowadzenia biznesu online. Zamiast wynajmować lub kupować lokalny sklep, sprzedajesz swoje produkty lub usługi bezpośrednio klientom za pośrednictwem strony internetowej.
Towary fizyczne mogą być dostarczane do klientów lub produkty cyfrowe, takie jak ebooki, pobierane bezpośrednio z Twojej witryny. Sklep internetowy zapewnia bezpośredni kontakt z potencjalnie milionami klientów i ma mniej kosztów ogólnych w porównaniu do tradycyjnego sklepu. Możesz przyjmować płatności kartami kredytowymi lub korzystać z systemów takich jak PayPal do obsługi transakcji.
Reklama – podobnie jak w przypadku tradycyjnych mediów, takich jak gazety i czasopisma, reklamodawcy zapłacą za umieszczenie swoich reklam w witrynie. Aby było to opłacalne, musisz mieć wielu odwiedzających witrynę – tzw. Ruch internetowy. Ten model najlepiej działa na stronach internetowych, które swobodnie udostępniają informacje, rozrywkę lub opinie, takich jak magazyny online, popularne blogi lub witryny pomocy i porad. Celem jest przyciągnięcie jak największej liczby odwiedzających, aby zarabiać na reklamach.
Subskrypcja – z tego modelu biznesowego korzystają strony internetowe oferujące:
- informacje,
- rozrywkę,
- określoną usługę.
Użytkownicy są obciążani opłatą abonamentową – miesięczną lub roczną – za dostęp do całości lub części treści lub usługi. Przykłady internetowych firm subskrypcyjnych obejmują Netflix, czy ErpBox. Pośrednictwo – strona brokera działa jako wirtualny pośrednik lub rynek i zarabia na zbliżaniu kupujących i sprzedających, zazwyczaj z opłatami pobieranymi za każdą transakcję, którą ułatwia. Do znanych brokerów internetowych należą eBay, Amazon i Gumtree, a nowe firmy internetowe mogą korzystać z tych platform maklerskich, aby łatwiej sprzedawać.