Reklama jest dźwignią handlu – to hasło słyszeliśmy wszyscy. Jednak co zrobić, aby była skuteczna? Oto trzy skuteczne formy reklamy internetowej!
Jak zaprojektować reklamę, by przyciągała, zamiast wywoływać chęć zamknięcia przeglądarki? My to wiemy, a jeśli Ty nie dysponujesz taką wiedzą, zostań z nami: poznasz aż 3 sposoby na skuteczne reklamy w internecie.
Sposób pierwszy: reklama w Google
Najpopularniejsza przeglądarka użytkowana każdego dnia przez miliardy osób na całym świecie stanowi najprawdopodobniej również jeden z najskuteczniejszych sposobów dotarcia do odbiorcy. Możemy w tym przypadku podzielić reklamy na bezpłatne i płatne. Te, które nie wymagają od nas zapłaty internetowemu gigantowi opierają się na pozycjonowaniu i optymalizacji strony zgodnie z zasadami SEO. Dzięki takim zabiegom nasze treści docierają wprost do zainteresowanych odbiorców dzięki dokładnemu dopasowaniu słów kluczowych, przekładających się na bezpośrednie zapytania wpisywane w pasek przeglądarki.
Przez płatną reklamę rozumiemy AdWords. Ta forma reklamy polega na prezentowaniu sponsorowanych odnośników w wynikach wyszukiwania. Również uwzględnia SEO, jednak link jest opisany jako sponsorowany i ma nieprzypadkowe położenie: często figuruje na samej górze wyników. Formuła AdWords opiera się na wymianie kliknięć na płatności.
Sposób drugi: reklama w social media
Serwisy społecznościowe od dawna przestały pełnić funkcję pośrednika w kontaktach międzyludzkich i pola do prezentowania zdjęć z wakacji. Obecnie stanowią potężne narzędzie marketingowe, które pozwala dotrzeć do klientów w bardzo precyzyjny sposób. Przykładowo, opcja Facebook Ads umożliwia Ci określenie wieku i miejsca zamieszkania docelowych odbiorców oraz uwzględnia ich zainteresowania. Są to zatem wysoce sprofilowane reklamy, co wpływa na ich skuteczność. Rozwiązania oparte na podobnym schemacie dostępne są również w serwisach takich jak Twitter czy Instagram. Ważne jest przedstawienie swojej oferty w przystępny sposób, a często także nawiązanie kontaktu z odbiorcami celem pokazania przyjaznego oblicza marki i zatrzymania potencjalnego klienta.
Sposób trzeci: e-mail marketing
Wszelkiego rodzaju newslettery i e-maile stanowią bezpośrednią i skuteczną formę reklamy. Są przy tym niedrogie i szybkie. Docierają bezpośrednio do skrzynki pocztowej. Wystarczy dobry tytuł wiadomości – i to właśnie prosty e-mail może sprawić, że użytkownik będzie postrzegał markę bardziej personalnie. Narzędzia stosowane w tej technice umożliwiają skierowanie wiadomości imiennie do użytkownika i wezwanie go do nakreślonego przez markę działania: kliknięcia w odnośnik, zakupu produktu lub podzielenia się informacją z innymi osobami, przykładowo w kanałach społecznościowych. Czy wiesz, że email marketing ma się ostatnio bardzo dobrze? Według dostawców poczty elektronicznej, korzystanie z niej wzrosło o 40% od początku pandemii!
Skuteczna reklama w internecie z Adnext
W reklamowych meandrach można się pogubić. Ale nie przejmuj się: nie zostaniesz z tym sam! W bazie wiedzy Adnextznajdziesz teksty, które pomogą Ci określić grono odbiorców reklamy i dopasować jej formę do potrzeb Twojej firmy.