Supermarkety świetnie radzą sobie z wydawaniem ciężko zarobionych pieniędzy, ale dzięki kilku ukierunkowanym technikom możesz zaoszczędzić 1000 złotych rocznie. Zebraliśmy różne sposoby maksymalizacji rabatów, w tym porównanie kosztów online, zwiększenie zysków z pomocą sprawdzania cen, korzystanie z gazetki Kaufland i inne sposoby, aby zdobyć najlepsze zniżki.
Zadaniem supermarketu jest zmuszanie nas do wydawania pieniędzy. Supermarkety to katedry konsumpcjonizmu. To doskonale dopracowane środowiska marketingowe, czerpiące korzyści z milionów badań nad tym, jak zachęcić nas i skusić do kupowania i wydawania więcej, niż powinniśmy. Oznacza to, że jako konsumenci musimy nauczyć się przeciwdziałania. Jeśli chcesz nauczyć ośmiolatka o pieniądzach, najlepiej zacząć od supermarketu. Zapytaj ich, co czują. Zwykle będzie to chleb lub piekarnia, ponieważ ten zapach sprawia, że jesteśmy głodni i prawdopodobnie kupimy więcej jedzenia, więc supermarket na tym zyska.
Inne taktyki stosowane przez supermarkety
Przy kasie smakołyki i czasopisma. Są to zakupy impulsowe, więc umieszczenie ich w pobliżu kasy daje sklepom ostatnią próbę zdobycia gotówki.
Układy sklepów sprawiają, że pokonujemy cały dystans. Regularnie kupowane przedmioty są rozrzucone po całym sklepie, więc na dokończenie zakupów musimy przekazać wiele innych kuszących gadżetów.
Produkty na oko są opłacalne. Najbardziej dochodowe towary są umieszczane na wysokości oczu (lub na poziomie oczu dzieci, jeśli są do nich kierowane), jednak towary dochodowe zwykle nie są najlepszą ofertą dla kupujących.
Oznakowanie typu sprzedażowego dla przedmiotów niesprzedażowych. Winogrona bez pestek i inne atrakcyjne smakołyki są zwykle w pobliżu wejścia do sklepu, często poniżej klasycznej ceny, aby nas zwabić. Podobne znaki i ekspozycje są używane gdzie indziej, aby promować oferty, nawet jeśli nie są w sprzedaży.
Jasne kolory i słowa „przecena” i „wyprzedaż” wprawiają nas w dobry nastrój, jednak przeceną mogą być grosze i tańsze odpowiedniki ukryte gdzie indziej.
Steruj własnym zakupowym umysłem
W przypadku osób z ograniczonym budżetem ważne jest, aby nabrać odpowiedniego nastawienia. Nie pytaj: „Jaki jest najtańszy sposób na zdobycie wszystkich potrzebnych mi smakołyków?”. Zamiast tego zapytaj: „Z mojego budżetu XYZ, na co mnie stać?” Oczywiście budżet jest częścią szerszej strategii, a to, jak priorytetowo traktować zakupy żywności, zależy od innych wydatków. Skorzystaj z online bezpłatnego narzędzia do planowania budżetu, aby sobie w tym pomóc.
Nie wierz w hipnozę marki. Czy to bekon, herbatniki, fasolka po bretońsku czy sos bolognese, jeśli coś kosztuje więcej, to musi być lepsze, prawda? Źle. Frazowanie i język promocyjny używany w sklepach hipnotyzuje nas, że myślimy, że najdroższe jest najlepsze. Chociaż opakowanie wygląda na bardziej bogate, spójrz pod rzeczywisty produkt, który otrzymujesz, a czasami nie będziesz w stanie odróżnić różnicy.