Wybór między sprzedażą hurtową a detaliczną

warehouse-485240_960_720Niezależnie od tego, czy jesteś właścicielem firmy, który kupuje lub sprzedaje towary, ważne jest, aby zrozumieć różne elementy łańcucha dostaw. Jedna z najważniejszych decyzji, które musisz podjąć, polega na wyborze między sprzedażą hurtową a detaliczną.

Niestety, jeśli dopiero zaczynasz działalność jako właściciel małej firmy, ważenie decyzji o sprzedaży hurtowej i detalicznej może być przytłaczające. Szeroki zakres kryteriów decyduje o tym, który wybór jest najlepszy dla Twojej małej firmy.

Dzisiaj jesteśmy tutaj, aby odpowiedzieć na pytania typu „Co to jest sprzedaż detaliczna?” i „Co to jest sprzedaż hurtowa?” Po przeczytaniu tego przewodnika należy dobrze je zrozumieć, aby szybko określić, która struktura jest najlepsza dla Twojej firmy. W zrozumieniu tematu mogą Ci również pomóc informacje, jakie znajdziesz na stronie hurtecommerce.pl .

Co to jest handel detaliczny?

Handel detaliczny obejmuje sprzedaż towarów lub usług bezpośrednio użytkownikowi końcowemu. Sprzedaż detaliczna może obejmować różnorodne produkty i może odbywać się za pośrednictwem wielu kanałów dystrybucji. Rodzaje sklepów detalicznych obejmują między innymi:

  • Domy towarowe
  • Sklepy online
  • Dyskonty
  • Sklepy stacjonarne

Tym, co odróżnia transakcję detaliczną od hurtowej, jest fakt, że sprzedaż dotyczy końcowego nabywcy. Definicja sprzedaży detalicznej nie dotyczy tak bardzo rodzaju kanału dystrybucji, jak zaangażowane strony. Detaliści działają jako pośrednicy między hurtowniami a konsumentami.

Jeśli sprzedajesz produkty i robisz to wyłącznie w celu dystrybucji „produktów końcowych”, możesz uznać się za sprzedawcę detalicznego.

Podobnie, jeśli kupujesz towary na własny użytek, transakcja będzie oparta na sprzedaży detalicznej. Na przykład, jeśli potrzebujesz drukarki dla swojej nowej firmy i kupisz ją w lokalnym sklepie z artykułami biurowymi, np. Zszywkami lub magazynem biurowym, uczestniczyłeś w transakcji detalicznej.

Zazwyczaj detaliści sprzedają niewielkie ilości towarów. Oczywiście, możesz technicznie kupić 100 drukarek, jeśli Twoja firma osiągnie ten rozmiar. Ale nie jest to uważane za standardowe zamówienie i jego wypełnienie prawdopodobnie zajmie trochę czasu. Detaliści, zwłaszcza w porównaniu do hurtowników, sprzedają produkty w znacznie mniejszych ilościach.

Co to jest sprzedaż hurtowa?

Hurtownicy to ci, którzy sprzedają produkty firmom lub innym placówkom niebędącym użytkownikiem końcowym. Hurtownicy nie sprzedają niewielkich ilości towarów, takich jak detaliści. Zamiast tego sprzedają produkty luzem po niskiej cenie. Im więcej kupisz od hurtownika, tym mniej będziesz musiał zapłacić za produkt.

Wyobraź sobie, że jesteś producentem i potrzebujesz surowców – powiedzmy, tarcicy. Możesz wejść do lokalnego sklepu ze sprzętem i kupić drewno – prawdopodobnie zrobiłeś to, konfigurując prototypy i początkowe produkty.
Ale gdy Twoja firma rośnie i rośnie popyt, będziesz potrzebować dużych ilości drewna. Być może otwierasz kilka różnych fabryk, z których każda przechodzi setki kawałków drewna dziennie. Hurtownik pozwoliłby na hurtowy zakup drewna w celu zaspokojenia Twoich potrzeb.

 

Prowadząc sprzedaż hurtową warto zaopatrzyć się w intuicyjny i prosty program do faktur VAT z magazynem.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>