Odpowiednie wyposażenie biura ma ogromny wpływ na jakość i wydajność codziennej pracy. Gdy pracownicy mają zapewnione wszystkie niezbędne urządzenia, mogą pracować bez żadnych opóźnień czy utrudnień. Dlatego warto stawiać na nowoczesne i sprawdzone urządzenia biurowe, które w trakcie użytkowania nie powodują żadnych problemów. Czy warto kupować sprzęt używany? To zależy, czy jesteśmy do tego zmuszeni z powodu braku środków, czy uparcie szukamy oszczędności.
Oszczędzanie na urządzeniach biurowych nie jest dobrym pomysłem, jeśli decydujemy się na tańsze modele sprzętu, jakie pojawiają się na rynku. W przypadku takich urządzeń, jak chociażby drukarki, bardzo ważna jest ich szybkość pracy, parametry techniczne i wydajność. To, co może sprawdzić się w miarę dobrze w warunkach domowych, nie jest dobrym rozwiązaniem w biurze, gdy urządzenia są bardzo intensywnie eksploatowane. Domowa drukarka może nie poradzić sobie z koniecznością drukowania dużych ilości stron każdego dnia.
Kiedy sięgnąć po używane urządzenia?
Właściciele mniejszych firm, szczególnie tych, które dopiero powstały, często szukają możliwości jak najtańszego urządzenia biura i wyposażenia go w niezbędny sprzęt. Jeśli jednak mamy ograniczone zasoby, warto i tak szukać rozwiązań dopasowanych do potrzeb. Dobrym rozwiązaniem może być zakup sprzętu biurowego, który jest w stu procentach sprawny, choć używany. Lepszą opcją wydaje się zakup używanej, ale świetnej klasy drukarki, niż urządzenia nowego, ale z jak najniższej półki cenowej. Oczywiście, jeśli kupujemy sprzęt używany, warto go bardzo dokładnie sprawdzić, aby upewnić się, że faktycznie spełni nasze oczekiwania i nie będzie posiadał żadnych ukrytych wad. Używane drukarki, kopiarki czy inne urządzenia biurowe można na przykład kupować od firm, które wyprzedają swój dobytek z powodu chociażby likwidacji. Nie kupujmy jednak urządzeń bardzo starych czy mocno wyeksploatowanych, gdyż oszczędności mogą się okazać jedynie pozorne, a w używany sprzęt trzeba będzie włożyć sporo środków, by funkcjonował bez zarzutu.
Sprawdzaj koszty eksploatacji
Wiele osób, które zaopatrują się w urządzenia biurowe, kieruje się wyłącznie kosztami sprzętu. Okazuje się jednak, że nie jest to jedyny istotny parametr. Bardzo ważne są również koszty eksploatacji urządzenia. Bardzo często jest tak, że tani z pozoru sprzęt wymaga używania dosyć drogich akcesoriów i dodatków. Im tańsza drukarka, tym większą możemy mieć pewność, że sporo wydamy na tusz czy toner. A w przypadku firmy, gdzie drukuje się ogromne ilości, taki wybór z pewnością nie będzie opłacalny. Owszem, istnieją tańsze zamienniki do drukarek, ale nie zawsze jest możliwość ich dopasowania do konkretnego modelu czy marki drukarki. Czasem lepiej jest zainwestować w urządzenie z wyższej półki, ale za to mieć pewność, że jego eksploatacja nie będzie generowała zbyt wysokich kosztów. Przed zakupem urządzenia upewnijmy się więc, ile kosztują tusze i tonery, zarówno te oryginalne, jak i zamienniki.
Też stosuję zamienniiki kiedy tylko się da. Teraz dość sporo srukuujemy i mamy drukarkę na dolewkę. Zamienniki do Brother T510W wychodzą nas tak tanio, że praktycznie nie odczuwamy kosztów drukowania. Butelki kosztują grosze a można na nich wydrukować mnóstwo stron kolorowych wydruków.