Strona firmowa – dlaczego warto ją mieć?

computer-1574533_1280

Własna strona internetowa to już nie żadna ekstrawagancja, ale konieczność nawet dla małej firmy. Warto mieć chociaż małą wizytówkę online, jeśli nawet nie prowadzi się sprzedaży przez internet.

Z danych Głównego Urzędu Statystycznego wynika, że w Polsce dwie trzecie firm posiada własną stronę internetową. To oznacza, że jedna trzecia przedsiębiorstw nadal nie jest obecna w kanale internetowym. Najgorzej jest w przypadku małych firm – 34% nie ma strony www. Pod tym względem plasujemy się w końcówce zestawienia europejskich państw. Liderem są Finlandia i Dania, gdzie 96% przedsiębiorców ma stronę internetową. Jeśli jakaś firma nie ma jeszcze własnej witryny, powinna ją uruchomić jak najszybciej. Oto argumenty, które za tym przemawiają.

Dodatkowa reklama

Strona firmowa nie musi być wcale wykorzystywana do prowadzenia sprzedaży online. Może pełnić tylko funkcję informacyjną. Taka strona www jest bardzo skuteczną reklamą dodatkową. Można tam umieścić wyczerpujące informacje na temat firmy oraz jej oferty. W przypadku innych form reklamy jesteśmy często ograniczeni czasem lub dostępną powierzchnią. Strona firmowa nie ma takich ograniczeń. Można tam przekazać nie tylko najważniejsze informacje, ale i prowadzić porady, które zbudują ekspercki wizerunek przedsiębiorstwa.

Szybki kanał komunikacji

Warto pamiętać, że strona firmowa nie musi być wcale dużym serwisem. To może być również mała wizytówka online. Nie jest trudno ją uruchomić – wystarczy domena, niezawodny hosting, CMS lub kreator stron. Nawet mała witryna może być szybkim i dodatkowym kanałem komunikacji z klientem. Na stronie trzeba umieścić dane kontaktowe – numer telefonu, adres e-mail, a najlepiej także umożliwić czat online z potencjalnym klientem.

Większa wiarygodność firmy

Brak własnej strony internetowej może już na starcie dyskwalifikować firmę w oczach wielu klientów. Nieobecność w internecie może zostać odebrana negatywnie i może świadczyć o tym, że dana firma nie nadąża za nowymi trendami i nie jest nowoczesna. Obecność w internecie natomiast może zwiększyć wiarygodność przedsiębiorstwa, szczególnie jeśli ma wiele pozytywnych opinii wśród klientów. Takie opinie są poszukiwane online i mogą zdecydować o przyciągnięciu nowych klientów.

Zasięg globalny

Kolejny argument, który przemawia za posiadaniem własnej strony www przez firmę, to możliwość dotarcia online do klientów z całego świata. Obecność w internecie to obecność bez ograniczeń geograficznych. Po przygotowaniu firmowej wizytówki w kilku językach można łatwo dotrzeć do potencjalnych klientów bez względu na to, gdzie mieszkają. W ten sposób można zwiększyć zasięg działalności biznesowej i rozwinąć firmę.

Brak firmowej strony internetowej jest zwykle odbierany negatywnie. Nic dziwnego, żyjemy w czasach, gdy często powtarza się, że jeśli nie ma nas w internecie, to nie istniejemy. Jeśli nawet taki punkt widzenia jest przesadą, więcej korzyści zyskamy z posiadania strony www niż z jej nieposiadania. Dlatego lepiej nie zwlekać z jej uruchomieniem.

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>