Istnieje stary stereotyp, według którego kiedyś żyli marketerzy, rodzaj mantry, która mówi: „Sprzedaż to gra liczbowa”. Jest to nadal tak samo aktualne, jak wtedy. Od czasu narodzin marketingu internetowego liczby stały się prawdopodobnie jeszcze ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej. Od SEO po PPC, istnieje dosłownie nieograniczona ilość statystyk i danych, które marketerzy mogą śledzić. Jeśli masz za zadanie zaprojektować kampanię marketingową online, jednym z najlepszych narzędzi do Twojej dyspozycji, wierz lub nie, jest stary tryb gotowości: Microsoft Excel.
Oto kilka najważniejszych sposobów, w jakie marketerzy online używają programu Microsoft Excel do opracowywania i śledzenia swoich strategii.
Budżetowanie
Zanim będziesz mógł cokolwiek zrobić ze swoją witryną, musisz wiedzieć, z jakim budżetem pracujesz. Ile pieniędzy możesz sobie pozwolić wydać na płacenie autorom treści za udostępniane przez nich treści SEO? Ile z budżetu reklamowego można przeznaczyć na strategie takie jak PPC i Google AdWords? Szkolenie Excel pozwoli ci szybko i po prostu wykonać trochę księgowości, aby sporządzić wykres i śledzić, ile pieniędzy masz do dyspozycji. Zaoszczędzi to dużo czasu na ręcznych obliczeniach. Wszystko to jest czarno-białe, a po ustawieniu formuł i funkcji pozostaje niewiele do zrobienia poza wprowadzaniem danych w arkuszu kalkulacyjnym.
Utrzymuj kalendarz bloga
Jedną z najbardziej przydatnych funkcji arkusza kalkulacyjnego Excel jest możliwość tworzenia szablonu kalendarza. Może być bardzo przydatne przy planowaniu pisania i wysyłania treści internetowych. Mając kalendarz przed sobą, łatwo jest trzymać rękę na pulsie. Zawiera również odniesienie na wypadek, gdybyś chciał spojrzeć wstecz na to, co zrobiłeś w przyszłości. Wielu programistów internetowych używa arkuszy kalkulacyjnych Excel do przydzielania zadań pisania autorom treści, a następnie do celów księgowych, gdy należy zapłacić. Kalendarz jest nie tylko harmonogramem wydarzeń na Twoim blogu, ale także istotną częścią zarządzania firmą.
Śledzenie wyników SEO
Podstawą kampanii marketingowej online są zazwyczaj konkurencyjne słowa kluczowe zoptymalizowane pod kątem wyszukiwarek (SEO). Istnieje wielu dostawców oprogramowania i narzędzi internetowych, które mogą pomóc w śledzeniu, które słowa i wyrażenia generują ruch w Twojej witrynie. Do pobrania tych informacji i śledzenia zwrotu z inwestycji można użyć arkusza kalkulacyjnego programu Excel. W końcu chodzi o osiągnięcie zysku. Nie ma lepszego i wydajniejszego sposobu śledzenia zarobków i wydatków niż Excel.
Utrzymuj treści społecznościowe
Jeśli prowadzisz bloga, jednym z najlepszych sposobów na zdobycie grona obserwatorów są media społecznościowe. Za pomocą arkusza kalkulacyjnego możesz zaplanować:
-
tweety,
-
posty na Facebooku,
-
zawartość LinkedIn
a następnie śledzić wyniki swoich treści społecznościowych. Skonfiguruj arkusz kalkulacyjny Excel, aby przeanalizować, które serwisy społecznościowe działają najlepiej dla Ciebie, a nawet możesz śledzić całą drogę do konwersji.