Jako specjalista od marketingu rozumiesz lepiej niż ktokolwiek inny, jak ważne jest ustanowienie wyraźnej marki dla Twojej firmy. Ludzie skłaniają się ku tym, z którymi się identyfikują i którym mogą ufać. Z nimi dzielą się swoimi pieniędzmi. Bez względu na branżę lub segment rynku, najlepszym sposobem na nawiązanie kontaktu z najważniejszymi odbiorcami jest utrzymanie silnego i spójnego wyglądu oraz oczywiście zaprezentowanie swojej marki!
Te trzy dawki porad zapewnią Twojej marce rozpoznawalność potrzebną do pozyskania nowych klientów, którzy chcą osiągnąć Twój poziom brandingu.
1. Zadbaj o wszystkie elementy.
Zdecyduj, za czym się opowiadasz, a następnie upewnij się, że wszyscy o tym wiedzą. Co sprawia, że wyróżniasz się wśród mas? Twoja marka powinna być przemyślana i autentyczna. Musi ucieleśniać to, za czym stoisz jako firma. Będziesz potrzebować logo, prawdopodobnie sloganu lub hasła, misji i standardów marki, w tym firmowej palety kolorów, wskazówek dotyczących typografii i użycia logo. Poświęć trochę czasu, aby naprawdę przemyśleć reakcję emocjonalną, którą chcesz, aby Twoja marka wywołała i przelej to na pieczołowicie zaprojektowane gadżety firmowe. Kolor odgrywa w tym ogromną rolę. Zapoznaj się z dostępnym w sieci przewodnikiem po kolorach, aby zobaczyć, co oznaczają różne kolory.
Tutaj kilka przykładów! Każdy kolor ma swoją własną energię:
-
Żółty – optymistyczny i młodzieńczy, często używany do zwracania uwagi kupujących,
-
Czerwony – Energia, zwiększa tętno, stwarza pilną potrzebę, często spotykaną w wyprzedaży,
-
Niebieski – stwarza wrażenie zaufania i bezpieczeństwa, często spotykane w bankach i firmach ubezpieczeniowych,
-
Zielony – kojarzony z bogactwem i naturą, najłatwiejszy do przetworzenia dla oczu, używany w sklepach dla stworzenia atmosfery relaksu,
-
Różowy – romantyczny i kobiecy, używany do sprzedaży produktów kobietom i młodym dziewczętom.
2. Zachowaj spójność.
Nigdy nie będziesz w stanie stworzyć solidnej marki, jeśli będziesz ją ciągle zmieniać. Dlatego ważne jest, aby poświęcić czas na wymyślenie ponadczasowego logo, a następnie trzymać się go. Chcesz, aby ludzie rzucili okiem na Twoje logo i od razu wiedzieli, że to Twoja firma. Nie będą w stanie tego zrobić, jeśli nie będziesz konsekwentny. Marka, która zrobiła to szczególnie dobrze przez dziesięciolecia, to Coca-Cola. Nawet jeśli logo jest w różnych wersjach i odsłonach, nadal można rozpoznać, że to Coca-Cola.
3. Ekspozycja, ekspozycja, ekspozycja!
Teraz, gdy już zidentyfikowałeś swoją markę, nadszedł czas, aby ją tam pokazać. Umieść swoje logo na wizytówkach, na swojej stronie internetowej, w podpisie e-mailowym, w katalogach, reklamach, broszurach i wszystkich innych materiałach marketingowych. I – oczywiście – umieść swoje logo na produktach promocyjnych! Ułatwiają ludziom zobaczenie Twojej marki i skojarzenie jej z czymś, co będzie można przypomnieć sobie w przyszłości.
Istnieje milion sposobów na zaprezentowanie swojej firmy konsumentom, ale najpierw musisz być proaktywny w różnicowaniu wizerunku swojej marki.