Wiele z najbardziej udanych firm nadal praktykuje cold calling, i nie zamierzają przestać w 2022 roku.
Co to jest cold calling?
Cold calling to skuteczna taktyka pozyskiwania klientów w telemarketingu, która pomaga nawiązać kontakt z nieznajomymi i przekształcić ich w klientów. Aby odnieść sukces w tej metodzie, potrzebujesz: oprogramowania do telemarketingu, wielokanałowej strategii dotarcia do klienta, profilu idealnego klienta, doskonałego content writera, dokładnej listy potencjalnych klientów, dedykowanego i dobrze wyszkolonego SDR, zestawu narzędzi programistycznych, dobrego skryptu, doświadczonego menedżera nadzorującego realizację oraz dużo wytrwałości i cierpliwości.
Terminy cold calling i telemarketing są często traktowane zamiennie. Nie jest to jednak prawda. Telemarketing jest szerszym terminem, który odnosi się do każdego kontaktu z potencjalnymi klientami, podczas gdy cold calling to niezamówiona interakcja mająca na celu sprzedaż produktu/usługi. Obie techniki wykorzystują ten sam kanał komunikacji (telefon), ale telemarketing obejmuje zazwyczaj szerszą formę B2C, podczas gdy cold calling jest bardziej ukierunkowanym, B2B, sprzedaży wewnętrznej.
Podstawowe zasady cold calling
Cold calling wywodzi się ze sprzedaży obwoźnej. Po raz pierwszy została oficjalnie udokumentowana w 1873 roku; jej twórcą był założyciel National Cash Register Corporation, Henry Patterson.
Według Cargill Consulting Group, podstawowe zasady cold calling nie zmieniły się od czasów Pattersona. Trzy podstawowe zasady cold calling wymagają od sprzedawcy/operatora, aby:
- Nawiązać bezpośredni kontakt z nieznajomym;
- Udowodnić, że przepływ pracy w ich firmie może zostać zmieniony na zawsze;
- Udowodnić, że Twój produkt może to zrobić.
Nastąpiły jednak pewne zmiany. Dzisiejszy sposób prowadzenia rozmów telefonicznych zmienił się ze względu na technologię, kanały komunikacji, procesy wspierające i różne cele.
W przeszłości, celem zimnych rozmów było zamknięcie transakcji. Teraz, gdy cykle sprzedaży stały się dłuższe i jest więcej decydentów zaangażowanych w pojedynczy zakup, cold calling jest wykorzystywany do identyfikacji wykwalifikowanych potencjalnych klientów i rozpoczęcia rozmów na samym szczycie tunelu sprzedaży.
- Automatyzacja połączeń
Istnieje ważne strategiczne podejście do automatyzacji zimnych rozmów, które, gdy jest jasno przestrzegane, zapobiega utracie elementu ludzkiego:
- Ustalanie priorytetów połączeń poprzez automatyzację lead scoringu
- Korzystanie z trybu Predictive Dialer
- Korzystanie z poczty głosowej
- Automatyczne nagrywanie rozmów, transkrypcja i analiza rozmów
- Praca na właściwych kanałach w celu nawiązania kontaktu z potencjalnymi klientami i ich rozwoju
- Sprzedaż naprawdę wartościowego produktu lub usługi
Połączenia z VoIPTime Contact Center
Autodialer w VoIPTime Contact Center maksymalizuje liczbę połączeń, które wykonujesz do swojej bazy klientów. Pomyśl o swoich potencjalnych klientach, ich problemach i o tym, jak cenią swój czas. Wszystko inne będzie następować, w tym wybór oprogramowania VoIPTime Contact Center, które pomoże Twojej firmie zwiększyć wydajność i zyski.