Zawsze chciała być elegancka w pracy, tak zrodził się pomysł na biznes

boutique2015-carrusel04

Jeśli jesteś jedną z tych kobiet, które chcą wyglądać w pracy równocześnie pięknie i profesjonalnie, ale uważają że pod tym względem na rynku odstępnych kolekcji dobrze uszytych ubrań dla pań, zgodnych z dress code jest wciąż zbyt mało – być może to czas, by pomyśleć o swoim własnym butiku? Niejedna dama zaczynała podobnie – dziś ciesząc się dobrze prosperującym sklepem z odzieżą dla modnych bizneswomen! Podoba Ci się koncept? Czytaj dalej, a będziesz wiedzieć od czego zacząć!

Pamiętaj!

Sklepy odzieżowe nie tylko konkurują z innymi butikami lokalnymi, konkurują ze sprzedawcami odzieży, domami handlowymi i wszelkimi innymi, a dokładnie przemyślany biznes plan może pomóc nie tylko właścicielowi butiku w zapewnieniu finansowania, ale może pomóc tobie jako właścicielce w walce z konkurencją.

1. Przedstaw swój butik odzieżowy z ogólnym opisem firmy. Stwórz swój prawny opis firmy butikowej wraz z wszystkimi istotnymi informacjami o butiku.

2. Podaj listę swoich propozycji odzieżowych. Ważne jest podkreślić szczegóły unikalnych cech produktów i wyjaśnić, dlaczego te produkty przyniosą korzyści twoim modnym klientkom. Wytłumacz, skąd uzyskasz butikową odzież i uwzględnij koszty swoich dostawców.

3. Określ swój rynek butikowy lub klientki, które zamierzasz przyciągnąć. Opisz je w odniesieniu do danych demograficznych i pomyśl nad lokalizacją butiku. Opisz, jak chcesz reklamować swoją firmę, wskaż opcje płatności i zasady dotyczące kredytu oraz wyjaśnij dlaczego ten target.

4. Zidentyfikuj lokalizację butiku. Jeśli nie masz określonej lokalizacji, opisz ilość miejsca potrzebną Twojej firmie. Upewnij się, że Twoja lokalizacja uwzględniła dużo ilość miejsc parkingowych – w końcu bizneswoman noszą sukienki i prowadzą samochody!

5. Opisz szczegóły butiku. Zidentyfikuj wymagane wyposażenie butiku, takie jak regały, szafy i wyposażenie pokoju. Podaj godziny pracy butiku i podaj informacje o ewentualnych urlopach. Przemyśl wydatki związane z lokalizacją, w tym wymagania związane z licencjonowaniem, podatki, wymagania dotyczące zagospodarowania przestrzennego, usługi komunalne, koszty leasingu i wymagane remonty.

6. Zapoznanie się z konkurencją wśród butików odzieżowych. Sklasyfikuj konkurencję na konkurentów bezpośrednich i pośrednich, a bezpośredni konkurent to sklepy lokalne w Twoim rejonie oraz bezpośrednia to sprzedaż w ramach domów towarowych i dużych magazynów. Przemyśl swoje mocne i słabe punkt w porównaniu z konkurencją i zilustruj strategie które będą używane przez przez butik w celu osiągnięcia i utrzymania przewagi konkurencyjnej.

7. Wyjaśnij potrzeby personelu butikowego. Zapewnienie jasnych informacji na temat funkcji i zakresu obowiązków każdej osoby ma duże znaczenie. Uwzględniaj koszty każdego pracownika, w tym weź pod uwagę wynagrodzenia, zakres świadczeń i niezbędnych kosztów szkoleń dla tych pracowników. Utwórz schemat organizacyjny, by uwzględnić go w biznesplanie, jeśli butik będzie zatrudniał wielu ludzi.

Powodzenia! Na pewno się uda! W końcu wszystkie chcemy pięknie i modnie wyglądać w biurze.

Poradnik przygotowano wspólnie z firmą motiveandmore.pl mającą w swojej ofercie kolekcję: Lila sukienki Motive & More

Uwaga! Wszystkie artykuły dotyczące usług, produktów medycznych chemicznych oraz wszelkiego typu suplementów mają charakter wyłącznie informacyjny. Informacje te przeznaczone są do badań naukowych – nie należy traktować ich jako porady, czy zachęty do kupna lub/i stosowania. Nasza serwis informacyjny nie ponosi odpowiedzialności za skutki jakie może przynieść stosowanie substancji opisywanych w artykułach

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>